روش درمانی بالون گذاری داخل معده برای افراد خیلی چاق


 برای نخستین بار در بیمارستان افضلی پور کرمان صورت گرفت؛
 
برای نخستین بار در کرمان، روش درمانی بالون گذاری داخل معده بر روی مردی 32 ساله با وزن 120 کیلو گرم در مدت زمان کوتاه با موفقیت در بیمارستان افضلی پور کرمان انجام شد.
به گزارش وب دا، متخصص بیماری کودکان و فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد ضمن بیان این خبر گفت: بالون گذاشتن داخل معده، یکی از روش های درمان افرادی که مبتلا به چاقی مفرط هستند به شمار می رود.
دکتر پروین عباسلو، افزود: این روش درمانی برای زمانی که بیمار با روش هایی مانند رژیم غذایی و فعالیت های ورزشی موفق به کنترل وزن خود نیست،استفاده می شود.
وی اضافه کرد: در این روش برای جلوگیری از عوارض چاقی، بالون داخل معده به عنوان یک روش کوتاه مدت برای کاهش وزن فرد در نظر گرفته می شود.

این متخصص خاطر نشان کرد: با نظر و تأیید متخصصین غدد، بیماران تحت درمان این روش قرار می گیرند.
دکتر عباسلو، گفت: بالون گذاری همراه با ضمائم آن از جنس سیلیکون و پلی اوتان داخل معده قرار می گیرد و با حجم مشخصی از مایع پر می شود.
وی ادامه داد: از سال 1980 این بالون ها وارد بازار شدند و اکنون نیز از نظر کیفیت و سازگاری با بافت بدن در مقایسه با بالون های قبلی بهتر شده اند.
وی در این رابطه گفت: ایجاد سیری کاذب در فرد توسط این بالون انجام می شود و بر این اساس حجم مواد غذایی که فرد استفاده می کند، کمتر است. دکتر عباسلو اظهار داشت: این روش درمانی، جراحی نیست و همچنین آسیبی به احشاء شکمی فرد وارد نمی کند.
این متخصص بیان کرد: این روش درمانی در مقایسه با جراحی از مدت زمان و هزینه کمتر برخوردار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر