فست فود دشمن کبد کودکان

فست فودها از نظر مواد مغذی بسیار ضعیف بوده و فقط كالری بالایی دارند و از طرف دیگر؛ زیاده روی در مصرف آنها به كبد آسیب می رساند.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ غذاهاي فرآوري شده از دسته غذاهایی است که به هیچ عنوان نباید کودکان مصرف کنند.اغلب غذاهای فرآوری شده كه از سوپرماركت ها خریداری می شود، حاوی نمك، چربی و شكر زیاد بوده و جزء غذاهای ضعیف هستند؛ این نوع غذاها، طعم طبیعی نداشته و حتی گاهی اوقات حاوی تركیباتی هستند كه روی برچسب شان عنوان نمی شود.

با توجه به اینکه سلیقه‌های غذایی کودکان تا سن ۳ سالگی شکل می‌گیرد و از سویی دیگر عادات غذایی در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی تاثیر دارد بنابراین لازم است که از همان ابتدا نمک و شکر به غذای کودکان اضافه نکنیم.

چربي بالاي استفاده شده در اين غذاها، افزايش انرژي و به تبع آن چاقي و اضافه وزن را به همراه دارد، بنابراين فردي که به طور مداوم از اين غذاها استفاده مي‌کند با دريافت چربي بالا، به اضافه وزن و چاقي مبتلا شده و در معرض بيماري‌هاي قلبي عروقي، اختلالات چربي و فشار خون قرار مي‌گيرد و يا در صورت مبتلا بودن به اين بيماري‌ها، بيماري در فرد تشديد شده و عوارض بدتري را در بدن خود مشاهده مي‌کند.

 متابوليسم چربي در غذاهاي آماده بيش از ديگر غذاهاست و اين مورد فشار زيادي به کبد وارد مي کند، زيرا که براي هضم چربي، کبد متحمل زحمت زيادي مي شود، بنابراين زمانيکه ما به طور مداوم غذاهاي چرب مصرف کنيم، اين عضو از بدن زودتر دچار مشکل مي شود و رفته رفته فرد را به سوي کبد چرب مي‌کشاند.

نکته: ساندويچ هاي مرغ و ماهي همراه با گوجه فرنگي و سبزيجات سالم و بهداشتي را به جاي ساندويچ هاي سوسيس و كالباس همراه با خيارشور زياد را براي کودکتان تهيه کنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر