بررسی اثرات آنتی اکسیدان گیاه خرفه بر روی مبتلایان به RAS

مطالعات و آزمایشات دکتر شمس الملوک نجفی و جمعی از همکاران، گیاه خرفه برای بیماران مبتلا به آفت های دهان كه به صورت دائم هستند، مفید است.
دکتر شمس الملوک نجفی، متخصص بیماری های دهان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  طی بررسی انجام شده بر روی 50 بیمار، که بیماران به صورت تصادفی به 2 گروه تقسیم شده اند و 25 نفر از داروی خرفه و 25 نفر از داروی پلاسبو به مدت 3 ماه استفاده کردند.

وی افزود: التهاب دهانی (استومانیت آفتی راجعه) RAS از بیماریهای شایع در سراسر جهان با آپتولوژی نامشخص و بدون درمان قطعی است.

دکتر نجفی گفت: خرفه منبع نجفی از آنتی اکسیدان ها و توام با خاصیت ضد التهابی است.

وی در ادامه گفت: به نظر می رسد خرفه از نظر تحمل و سادگی استفاده بیماران و هم از لحاظ عدم بروز عوارض جانبی و تاثیر قابل توجه در بهبود ضایعات، درد، مدت زمان بهبودی، دارای برتری هایی نسبت به داروهای رایج می باشد.

دکتر نجفی در ادامه گفت: با این حال با توجه به عدم تفاوت آماری معنی دار و میزان آنتی اکسیدان های مورد بررسی قبل و بعد از مصرف گیاه خرفه، بهبود علائم را می توان به سایر خواص این گیاه (مانند مغذی و سایر آنتی اکسیدان ها) کاهش ناحیه سطح آسیب و افزایش کشش سطحی و در نتیجه تسهیل التیام زخم نسبت داده شده است.

وی تصریح کرد: با آزمایش و بررسی های انجام شده توانستیم گیاه خرفه را به صورت کپسول هایی خوراکی، 235 گرمی در بیاوریم که 2 بار در روز توسط بیماران مصرف شده، به خوبی توانسته توسط همه بیماران در طی دوره درمان تحمل شده و عارضه جانبی خاصی توسط هیچ یک از بیماران گزارش نشده است.

و در آخر افزود: هنوز اين کپسول ها به تولید انبوه نرسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر