کاهش بیماری های قلبی و عروقی با مصرف غلات کامل

 مصرف غلات کامل در رژیم غذایی ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
 به گزارش وب دا، کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مصرف مواد غذایی سالم نقش موثری در پیشگیری از بیماریهای مختلف دارد، اظهار داشت: ‌غلات كامل مثل نان جو و نان سبوس‌دار و غني شده كه فيبر زيادي دارند موجب کاهش کلسترول بد خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شود.
دکتر زهرا اباصلتی خاطر نشان کرد:‌ استفاده از سبزي یا سالاد و ميوه تازه و آب میوه طبیعی به میزان یک لیوان در هر وعده نیز باعث كاهش بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود.
وی با بیان اینکه با ‌ کم کردن مصرف چربی‌های اشباع، کلسترول، الکل، سدیم و دریافت بالای فیبرهای محلول و موادغذایی که منابع کلسیم و پتاسیم هستند، می‌توان تا حد زیادی احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کم کرد اظهارداشت:‌ می‌توان با کاهش مصرف چربی، کالری، گوشت، ماهی‌های دودی یا نمک سود شده و دریافت بالای فیبرها به همراه درمان چاقی از بروز بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری کرد.
کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شیر و لبنيات و استفاده از سويا و محصولات آن به دلیل داشتن املاحی مثل آهن و کلسیم و فیتواستروژن منبع بسياري از مواد غذايي مهم و مفيد هستند که در بالا رفتن تراكم استخوان و استحکام آن موثر است تصریح کرد: داشتن وعده‌‌هاي غذايي كم‌حجم رمز ديگر افزايش طول عمر و پیشگیری از بیماریها است. پرس‌هاي غذايي كوچك امكان پرخوري را كاهش مي‌دهد و بايد به خاطر داشت هرچه‌قدر غذا سالم باشد، زياده‌روي در خوردن آن جايز نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر