ديابت و انسولين

بسياري از افراد پس از شروع مداوا و استفاده از تجويزهاي دارويي حتي از قبل هم چاقتر ميشوند و اين بدان علت است كه تقريبا تمام داروهايي كه براي بهبود اين افراد تجويز ميشود آنها را گرسنه ميكند و باعث ميشود كه كبد مازاد انرژي را به چربي تبديل نمايد.
ديابتي ها در معرض صدماتي مانند حملات قلبي و مشكلات كليوي و نابينايي و ناشنوايي و سندرم پاهاي سوزان هستند و اين امر بعلت افزايش قند خون بعد از صرف غذا و چسبيدن اين قندها به سلولها و تبديل آن به ماده اي مضر به نام سوربيتول صورت ميپذيرد  پزشكان بوسيله انجام آزمايشي بنام هموگلوبين A1C و اندازه گيري ميزان قند چسبيده به سلولها به ميزان آسيب هاي عصبي وارد شده پي ميبرند.
كبد  به منظور جلوگيري از  افزايش ناگهاني قند خون  پس از صرف غذا مقداري انسولين در خون  وارد ميكند و انسولين با راندن قند ها به درون سلول ها از وقوع اين امر جلوگيري ميكند. اما انسولين و تمام داروهايي كه از آن ساخته ميشوند باعث ميشوند كه شما همواره احساس گرسنگي كنيد و بداقبالي شما براي يك حمله قلبي را افزايش ميدهد. بنابراين مهمترين هدف در تجويز انسولين اين است كه با كمترين ميزان انسولين مصرف بتوانيم از بالا رفتن ناگهاني قند خون جلوگيري بعمل بياوريم. 

منبع: تغذیه و دیابت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر