تحرک کم كودكان دلیل افزایش چشمگیر چاقی کودکان

افزایش آمار چاقی در کودکان یکی از مشکلات بهداشتی دنیا شناخته شده است.
به گزارش وب دا، كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان هرمزگان با اشاره به اين نكته كه زندگی در خانه های آپارتمانی و کوچک، مجال دویدن و بازی کردن را از کودکان گرفته است، گفت: يكي از دلایل افزایش چشمگیر چاقی کودکان، تحرک کمتر كودكان است.
 لادن صديق در ادامه گفت: از سال 1986 تا کنون, آمار کودکان چاق دو برابر افزایش را نشان می دهد. بیشتر کودکانی که در سنین کم، خصوصا" زیر 7 سال مبتلا به چاقی می شوند، در نوجوانی و بزرگسالی افرادی چاق خواهند بود.
وی افزود: كودكان زمان فعالیتشان را پای تلویزیون یا بازيهاي رايانه می گذرانند، از این رو یا خیلی کم اشتها و کم خوراک می شوند و یا پرخور و چاق، از سوي ديگر تبلیغات تلویزیونی، در دسترس بودن شیرینی و تنقلات فراوان و علاقه شدید به خوردن نوشیدنیهای گازدار و پر کالری ، دلایل مهمی برای چاقی کودکان است.
صديق از عواقب چاقی دوران کودکی, افزایش آمار بیماریهای دوران کودکی مرتبط با تغذیه دانست و اضافه كرد: فشارخون، چربی بالا، میزان قند خون بالاتر از حد نرمال همه از عوارض چاقی در سنین کم و ادامه این مشکلات تا سنین بالاتر است.
وي به رفتار والدین و عادت خانوادگی که از عوامل تعیین کننده تمایل کودک به غذا خوردن است اشاره كرد و ياد آور شد: کودکان آنچه می بینند اجرا می کنند، پس اگر به فکر سلامت کودکمان هستیم ابتدا باید از خود شروع کنیم و عملا" به وی بیاموزیم کدام غذاها مفید تر است و باید بیشتر خورده شود، این که غذا خوردن زمان خاصی دارد و خوردن زیاد شکلات و شیرینی مضر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر