کودکان چاق بیشتر دارو مصرف می کنند

 كودكان و نوجوانان چاق نسبت به هم سن و سالان خود با وزن طبيعي، به داروهاي بيشتري نياز پيدا مي‌كنند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از تحقيقات جديد در آرشيو بيماري‌هاي كودكي، محققان دانشكده بهداشت عمومي آلبرتا با تجزيه و تحليل ميزان مصرف داروها در بيش از 2000 كودك چاق 19 تا 12 ساله در سال‌هاي 2007 تا 2009 دريافتند كه بچه‌هاي چاق تا 59 درصد بيشتر از كودكان با وزن متناسب در معرض استفاده از داروهاي تجويزي قرار مي‌گيرند.
براساس اين گزارش محققان افزودند كودكان چاق و داراي اضافه وزن همچنين تا 2 برابر بيشتر از بقيه به مصرف دارو جهت ناراحتيهاي دستگاه تنفسي از جمله آسم و آلرژي قرار مي‌گيرند .
نتايج حاصل از اين گزارش با بررسي بيشتر كودكان مورد مطالعه حاكي است كودكاني كه وزن نرمال دارند كمتر از كودكان چاق در معرض خطر ابتلا به ديابت قرار مي‌گيرند و احتمال بروز حمله قلبي و يا سرطان در آنها نيز 40-30 سال ديرتر از احتمال بروز آنها در كودكان چاق تخمين زده شده است.

به گفته محققان نتايج اين يافته‌ها نشان مي‌دهد نرخ چاقي دوران كودكي در كانادا در طول 25 سال گذشته 3 برابر شده است و 34 درصد كودكان 17 تا 2 ساله مبتلا به چاقي و يا اضافه وزن هستند كه اين روند هزينه‌هاي مراقبت بهداشتي براي درمان چاقي در كودكان را بسيار افزايش داده است.
گفتني است سرمايه‌گذاري در جهت پيشگيري از چاقي ميان كودكان و نوجوانان با ترويج تغذيه سالم و افزايش فعاليت‌هاي ورزشي ضمن بهبود كيفيت زندگي و ارتقاي سلامتي مي‌تواند باعث باز پرداخت هزينه‌هاي مراقبتي در آنها شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر