مصرف یک لیوان شیر کم چرب قبل از خواب در بهبود خواب کارکنان موثر است

    مصرف يك ليوان شير كم چرب همراه با دو عدد خرما قبل از خواب در بهبود خواب كاركنان مؤثر است.
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با بیان این مطلب اظهار داشت: کارمندان می توانند در بين دو وعده غذايي ميوه مصرف كنند تا ويتامين هاي مورد نياز به خصوص ويتامين هاي B و C كه در كاهش فشار هاي كاري و استرس سودمندند را به مقدار كافي دريافت كنند.
سعیده معانی افزود: در مراكزي كه چند نوبت كاري دارند مانند كارخانه ها، ‌بيمارستان ها و ادارات رعايت نظم در برنامه غذايي روزانه،‌ توزيع مناسب انرژي در وعده هاي غذايي،‌مصرف غذاهاي متنوع با گنجانيدن گروه هاي غذايي اصلي و توجه به زمان مصرف غذا در كاهش خستگي و بهبود عملكرد كاركنان مؤثر است.
وی تصریح کرد: بهتر است افراد شب كار وعده اصلي غذاي خود را در بعد از ظهر و يك وعده غذايي را در نيمه زمان شيفت ميل كنند همچنين در غذاي خود گوشت كم چربي به شكل كبابي و يا آب پز،‌ سبزي هاي تازه و سالاد، نان هاي سبوس دار،‌حبوبات و ماست كم چرب مصرف كنند.
این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: اين افراد مي توانند از انواع مواد پروتئيني مثل گوشت،‌حبوبات،‌تخم مرغ آب پز استفاده كنند همچنين شير و مواد لبني كم چرب از جمله ماست، پنير و كشك نيز علاوه بر تامين املاحي مانند كلسيم و فسفر، ‌از منابع خوب پروتئين به شمار مي روند و مصرف غذاهاي پروتئيني با افزايش ناقل هاي شيميايي سبب افزايش هوشياري و رفع خواب آلودگي مي شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر