مصرف نمک دریا منجر به بروز انواع سرطان ها می شود

 مصرف نمک دریا یک تهدید جدی برای مردم به حساب می آید و منجر بروز انواع سرطان ها می شود.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت نیشابور در گفت وگو با خبرنگار وب دا افزود: عوارض جبران ناپذیر استفاده اين نمك از يك سو، عدم وجود ید كه مهمترين عامل در رشد عقب ماندگي ذهني بشر رادارد، وجود فلزات سنگین همچون سرب، کادمیوم و جیوه که باعث بروز انواع سرطان و بیماریهای کلیوی می شود.
مهندس نعمت الله معروفی ادامه داد: از سوي ديگر و همچنین وجود گچ و شن و ماسه به عنوان یک ناخالصی غیر محلول در نمک های معرفی شده به عنوان نمکهای طبیعی، باعث گمراهی مردم شده و مصرف آن تهدید جدی برای سلامت مردم مي باشد .
وی خاطرنشان کرد: در پايان از مردم خواست تا از نمک های تصفیه شده يد دار با مشخصات بهداشتي استفاده كنند و نمک مورد مصرف را در ظروف سربسته، خشک و تمیز و دور از نور نگهداری کنند.
گفتنی است: پیش تر دکتر زهرا عبداللهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده بود: يد يكي از ريز مغذي هاي اساسي است كه با شركت در توليد هورمون تيروئيد و تأثير اين هورمون ها در سلامت و اعمال حياتي انسان از دوران جنيني،‌ كودكي و بلوغ دليل عمده اهميت يد است.
وي افزود: كمبود يد سبب بروز اختلال وسيعي مي شود كه مهمترين آنها اثر مخرب بر توانايي هاي ذهني و جسمي افراد جامعه و به خصوص كودكان و نوجوانان است.
اين متخصص تغذيه تصريح كرد: شايعترين عارضه كمبود يد به صورت گواتر بوده كه با كمبود شديد يا اختلال عملكرد اين غده نيز توام مي شود اما بسياري از اثرات كمبود يد در كاهش فعاليت مغزي است كه ممكن است ظاهرا نمايان نباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر