مصرف مقدار زیاد کربوهیدرات ها قند خون را افزایش می دهد

مصرف متعادل غذاهای حاوی كربوهیدارت ها برای بیماران دیابتی ضروری است.
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با بیان این مطلب گفت: فرد مبتلا به ديابت، بايستي در هر يك از وعده هاي اصلي يا ميان وعده غذايي خود مقداري كربوهيدرات مركب يا غذاهاي نشاسته اي مانند نان گندم كامل(سنگك)، غلات كامل، ميوه، سيب زميني، ماكاروني، برنج و حبوبات مصرف كند.
سعیده معانی افزود: منابع عمده کربوهیدرات ها اغلب غذاهای گیاهی اند که می توان به سبزیجات، غلات و حبوبات اشاره کرد. شیر و لبنیات نیز به میزان کافی کربوهیدرات دارند.
وي، با اشاره به اينكه مصرف مقدار زياد كربوهيدرات، قند خون را به سرعت افزايش مي دهد، تصریح کرد: مصرف كم كربوهيدرات ها نيز، موجب افت شديد قند مي شود.
معانی تاكيد كرد: قند خون بالا به مرور زمان، مواد مضري توليد مي كند كه موجب وارد شدن آسيب هاي جدي به عروق كليه، چشم و ديگر اندامها مي شود همچنين قند خون بالا، محيط مناسبي براي رشد ميكروب ها شده و احتمال ابتلا به انواع عفونت ها را نيز در افراد تشديد مي كند.
این کارشناس خاطرنشان کرد: بررسی های اخیر نشان داده اند که غذاهای حاوی کربوهیدرات ساده می تواند سبب افزایش سطوح قند خون شده و همچنین ترشح انسولین را افزایش می دهد این امر می تواند موجب افزایش اشتها شود و تجمع بیش از حد چربی شده و چاقی را تقویت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر