مضرات نوشابه های رژیمی و گازدار

با خوردن نوشابه های گازدار و رژیمی دستگاه گوارش ضربه می بیند.

دکتر حمید رضا دادبخش، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  نوشابه های گازدار دو ضرر عمده دارند یکی از آنها همان گازهای co2 است که باعث اختلال هضم غذا در دستگاه گوارش می شود.مهمترین عارضه موادی است که در نوشابه های گازدار اضافه می کنند.
دادبخش اظهار داشت: اسید فسفوریک و سایر اسیدها فوق العاده در پوکی استخوان وکاهش کلسیم بدن نقش دارد. طوری که این نوشابه ها اجازه جذب کسیم به بدن را هم نمی دهند.
 وی افزود: این نوشابه ها فساد و پوسیدگی دندان و کاهش دانسيته استخوانی یعنی استحکام استخوانی را افزایش می دهد.
دادبخش گفت: اگر این نوشابه ها در دراز مدت استفاده شود دچار عارضه پوکی استخوان و خرابی دندان و غیره بوجود می آورد. بعلاوه قندی که در این نوشابه ها وجود دارد بسیار مضر و خطرناک می باشد و جدیدا یکسری نوشابه های رژیمی در بازار آمده که ادعا دارند قند ندارد البته این سخن غلط و ناصحیح می باشد، زیرا ماده ای شیرین کننده ساخارین و مواد قندی که در آن استفاده می کنند.
در پایان دادبخش اظهار داشت: متاسفانه افراد جامعه افراط می کنند و می گویند نوشابه های رژیمی قند ندارد در حالی که خود را گول می زنند و مردم با این حرف ناآگاهی خود را می رسانند و با این جور نوشابه های رژیمی خطرات جدی را به دنبال خود می کشانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر