افراد حساس به پسته به دیگر آجیل ها نیز آلرژی دارند

  

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افراد حساس به پسته به دیگر آجیل ها نیز آلرژی دارند .
 به گزارش وب دا ، رئیس بخش ایمنوبیوشیمی مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و محقق این طرح با اشاره به اینکه  آلرژی به پسته یکی از خطرناکترین و شایعترین آلرژی هاست و یک تهدید کننده بالقوه زندگی در افراد حساس به این ماده غذایی به شمار می رود اظهار داشت : برخی از افراد حساس به پسته، که در مناطق غنی از پسته ایران شایع است، به دیگر آجیل های خوراکی حساسیت نشان می دهند.
دکتر عبدالرضا وارسته خاطر نشان کرد :‌در تحقیقی که در مرکز تحقیقات آلرژی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد ، در مرحله نخست شیوع آلرژی پسته در ایران به عنوان عمده ترین منطقه زیر کشت پسته در جهان، صورت گرفت که نتایج این بررسی نشان داد شیوع آلرژی در منطقه ما دو برابر میزان آن در دیگر مناطق دنیا می باشد.

استاد گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هدف بعدی این مطالعه بررسی واکنش بیماران حساس به پسته با آجیل های دیگر از جمله بادام و بادام زمینی بود اظهار داشت :‌ مطالعات نشان داد افرادی که به پسته حساسیت دارند با دیگر آجیل ها نیز واکنش می دهند که احتمالا به دلیل شباهت تاکسونومیکی این آجیل ها به یکدیگر است.
دکتر عبدالرضا وارسته با اشاره به اینکه دو درصد از افراد جامعه به مواد غذایی حساسیت و آلرژی دارند اظهار داشت :‌: قرمزی، خارش و بروز کهیر در پوست و گاهی آبریزش از بینی و آسم از مهم ترین علایم آلرژی به مواد غذایی هستند.
وی مغز دانه های خوراکی را یکی از مواد غذایی آلرژی زا عنوان کرد و گفت: مغز پسته، بادام خاکی، فندق و از این قبیل می توانند در افراد مستعد آلرژی ایجاد کنند.
رئیس بخش ایمنوبیوشیمی مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : نتایج این بررسی در مجله بین المللیAllergology International با عنوانPistachio Allergy-prevalence and in vitro cross-Reactivity with other Nuts به چاپ رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر