برای جبران کلسیم بدن روزانه یک لیوان دوغ بخورید


  یک متخصص تغذیه گفت: مصرف يك ليوان دوغ يك چهارم نياز روزانه بدن به كلسيم را تامين ميكند.
دكتر پريسا ترابي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: دوغ ساده و بدون گاز بهترين نوع نوشيدني است كه پايه لبني دارد و بيشترين مصرف و تنوع را در كشور دارا است اين نوشيدني به دليل دارا بودن كلسيم و انواع ويتامينها ميتواند از بروز كمبود اين ريزمغذيها پيشگيري كند.
وي در خصوص دوغهاي گازدار و با اسانس گفت: دوغ گازدار اگرچه ممكن است طعم بهتري داشته باشد اما اين گاز ارزش غذايي آن را ميكاهد و پس از مصرف، آزاد شدن گاز co2 در معده سبب ناراحتيهاي گوارشي ميشود. دوغهاي با اسانسهاي نعنا، آويشن برای تشویق به مصرف دوغ مناسب هستند.
اين متخصص تغذيه تصريح كرد: دوغ كفير نيز حاصل تخمير باكتري به نام پروبيوتيك در شير است و  پروبيوتيكها باكتريهاي زنده و مفيدي هستند كه ميتوانند در پيشگيري و درمان بسياري از بيماريها مفيد باشند دوغ كفير ميتواند جانشين مناسبي براي كساني باشد كه روزانه از شير استفاده نميكنند.
دكتر ترابي خاطرنشان كرد: رنگ دوغ بايد سفيد، سفيد شيري و از نظر طعم و بو مطبوع و فاقد هرگونه طعم و بوي خارجي باشد همچنين توصيه ميشود در صورت تمايل به مصرف دوغ، نوع كفير و يا دوغهاي ساده و كمنمك و بدون گاز را انتخاب كنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر