يك متخصص تغذيه: رژيم بيسكويت غير علمي است


3234.jpg
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز گفت: رژيم بيسكويت يك رژيم غيرعلمي است و مي‌تواند فرد را با مشكل مواجه كند.
دكتر رضا اماني در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان، اظهار كرد: برخي افراد با رشته‌هاي مختلف و حتي برخي پزشكان عمومي گاهي به رژيم‌ درماني اقدام كرده و رژيم‌هاي غذايي خاصي را به افراد توصيه مي‌كنند، اين در حالي است كه پزشكاني كه تنها دو واحد درس تغذيه در دانشگاه خوانده‌اند نمي‌توانند رژيم غذايي ارائه دهند.

وي افزود: برخي پزشكان رژيم بيسكويت را توصيه مي‌كنند كه كاملا اشتباه است؛ بيسكويت به تنهايي نمي‌تواند تامين‌كننده نيازغذايي بدن باشد و اگر سبوس‌دار و داراي شكر باشد، مصرف آن تنها به عنوان ميان‌ وعده مفيد است.
اماني با بيان اينكه بيسكويت‌هاي معمولي حاوي 20 درصد شكر هستند، تصريح كرد: بيسكويت‌ها نمك زيادي هم دارند كه مي‌تواند موجب افزايش سديم بدن شود. افزايش سديم بدن موجب افزايش فعاليت‌ كليه‌ها مي‌شود و بي‌كربنات سديم نيز جذب آهن و كلسيم را در بدن كاهش مي‌دهد.
اين متخصص تغذيه و رژيم‌ درماني خاطرنشان كرد: قند موجود در بيسكويت در مقايسه با كيك و كلوچه كمتر است و در نتيجه قند خون را به ميزان اندكي افزايش مي‌دهد؛ همچنين قند موجود در بيسكويت سبوس‌دار نيز كمتر از نوع بدون سبوس است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر