ضرورت تغيير الگوهاي تغذيه‌اي براي پيشگيري از امراض قلبي


سازمان جهاني بهداشت تاكيد كرد:


9-133.jpg
سازمان جهاني بهداشت در گزارش جديدي تاكيد كرد خط مشي‌هاي استراتژيك و كاربردي رژيمي براي پيشگيري از مرگ و مير ناشي از بيماريهاي قلبي و عروقي موثر هستند.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، اين سازمان اعلام كرد سياست گذاري‌هاي دولتي كه به منع مصرف چربي‌هاي ترانس صنعتي و كاهش مصرف چربي‌هاي اشباع شده و نمك در غذا منجر مي‌شود و مردم را به استفاده بيشتر از ميوه‌ها و سبزي‌ها تشويق مي‌كنند مي‌توانند نرخ مرگ و مير ناشي از بيماريهاي قلبي و عروقي را تا 20 درصد كاهش دهند.

به گزارش مركز اطلاع رساني سازمان ملل، اين گزارش كه در بولتون جديد سازمان جهاني بهداشت منتشر شده هم چنين حاكيست، مطالعات نشان مي‌دهد كه دنبال كردن خط مشي‌هاي تغذيه‌اي سالم‌تر شبيه به آنچه در برخي از كشورها اعمال مي‌شود مي تواند سالانه دست كم جان 30 هزار نفر از مردم انگليس و ايرلند شمالي را از مرگ نجات دهد.
در اين گزارش تاكيد شد كه نرخ مرگ و مير ناشي از امراض قلبي و عروقي در بين افرادي كه رژيم غذايي‌شان سرشار از چربي‌هاي ترانس، چربي‌هاي اشباع شده، نمك و كالري زياد است دو برابر بيشتر از افرادي است كه تا حد امكان از مصرف اين مواد غذايي پرهيز مي‌كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر