يك ماده شيميايي موجود در آب شرب عامل بروز مشكلات بينايي


200-50.jpg
در يك آزمايش جديد معلوم شد وجود نوعي حلال شيميايي موسوم به "تترا كلرواتيلن" (PCE) موجود در آب شرب در بروز مشكلات بينايي در بلندمدت به ويژه ايجاد ناتواني در تشخيص صحيح رنگ‌ها،‌ موثر است.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، گروهي از متخصصان همه‌گيرشناسي و زيست آماري دانشكده بهداشت عمومي دانشگاه بوستون با همكاري متخصصان چشم پزشكي در همين دانشكده در بررسي‌هاي جديد خود دريافتند كه هضم و جذب سطح زيادي از اين ماده شيميايي (PCE) تا سن پنج سالگي باعث بروز ضعفف بينايي در تشخيص رنگ‌ها مي‌شود.

به گزارش روزنامه ديلي‌ميل، در اين مطالعه تاكيد شده است كه انجام آزمايشات بيشتر براي بررسي مشكلات بينايي مرتبط با حلال PCE مورد نياز است. اين يافته حاصل ارزيابي عملكرد بينايي در يك گروه از داوطلباني است كه بين سال‌هاي 1969 تا 1983 متولد شدند و همراه والدين خود در هشت شهر در منطقه‌اي از ماساچوست امريكا زندگي مي‌كردند.
آزمايشات تاييد كرد كه در تمام اين شهرها ماده شيميايي PCE در آب شرب مردم وجود دارد. در بررسي‌هاي قبلي نيز معلوم شده بود كه بين تماس با اين حلال شيميايي و بروز سرطان و نيز ايجاد مشكلات رشدي و توليدمثلي ارتباط آشكاري وجود دارد. اين حلال شيميايي كه در برخي از لوله‌هاي حاوي آب شرب وجود دارد به عنوان يك "سم اعصاب" شناخته شده است.
شرح اين آزمايشات در مجله دورنماهاي سلامت محيط‌ زيست به چاپ رسيده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر