كاهش خطر ابتلا به سرطان پانكراس با مصرف آنتي‌اكسيدان‌هاي غذايي

 دريافت رژيم‌هاي غذايي همراه با تركيبات آنتي‌اكسيداني حاوي ويتامين C‌ و E‌ و سلنيوم مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان پانكراس را تا دو سوم كاهش دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه آنلاين روده و گوارش، محققان با بررسي سلامت سالانه و تجزيه و تحليل مقدار و نوع خوراك و حتي روش تهيه آن در 23500 فرد 40 تا 74 ساله در سال‌هاي 1997 تا 1993 دريافتند كه مصرف تركيبات غني از ويتامين‌هاي E‌ و C‌ و سلنيوم مي‌تواند تا 67 درصد از ميزان ابتلا به سرطان پانكراس يا لوزالمعده را در مقايسه با افراد ديگر پيشگيري كند.



براساس اين گزارش محققان افزودند: تركيبات سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها مي‌توانند فرآورده‌هاي مضر ناشي از سوخت و ساز بدن و فعاليت‌هاي سلول‌هاي طبيعي و راديكال‌هاي آزاد را خنثي كرده و واكنش سيستم ايمني بدن را براي مقابله با عوامل خطرزا تقويت كنند.
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: سرطان لوزالمعده دارنده سخت‌ترين نوع پيش‌آگهي سرطان است و تنها 3 درصد از افراد مبتلا به آن مي‌توانند بيش از 5 سال زنده بمانند.
نتايج ديگر اين مطالعه حاكي از آن است كه زمينه‌هاي ژنتيكي، سيگار كشيدن و ديابت نوع 2 نيز از عوامل خطرزاي اين بيماري هستند و رژيم غذايي نيز نقش مهمي در بروز اين سرطان دارد، چرا كه آمار ابتلا به اين سرطان در كشورهاي مختلف، متفاوت است.
گفتني است: سالانه 7500 نفر در بريتانيا با سرطان پانكراس تشخيص داده مي‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر