داشتن یک پیری سالم، با الگوهای صحیح تغذیه ای

 از همین لحظه آغاز کنید؛
تقويت رفتارهاي سالم  در دوران ميانسالي، شانس داشتن يك پيري موفق را افزايش مي‌دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه انجمن پزشكي كانادا، محققان كالج لندن با بررسي رفتار و شيوه زندگي گروهي از افراد 42 تا 63 ساله طي 16 سال مطالعه و ارزيابي بروز بيماري‌هاي مختلف از جمله بيماري‌هاي سرطاني، قلبي – عروقي و سكته مغزي در آنها دريافتند رعايت رفتارهاي سالم فردي در حد اعتدال با داشتن يك پيري موفق در آينده همراه است.
براساس اين گزارش محققان افزودند در مقايسه با افرادي كه الگوهاي سالمي در زندگي خود ندارند، بهره‌گيري از رفتارهاي زيستي صحيح مانند عدم مصرف دخانيات و نوشيدني‌هاي الكلي، خوردن ميوه‌ها و سبزيجات و انجام فعاليت‌هاي ورزشي در دوران ميانسالي، احتمال بروز بيماري‌ها در دوران پيري را به شدت كاهش مي‌دهد.
نتايج حاصل از اين گزارش يك پيري موفق را به داشتن توانايي لازم براي تحرك، مهارت‌هاي شناختي و رواني مطلوب، عملكردهاي تنفسي خوب و بدون داشتن بيماري‌هاي مزمن مانند ديابت، سرطان، بيماري‌هاي قلبي – عروقي و از كارافتادگي در سن 60 سالگي و يا مسن‌تر در هر فرد مي‌داند.
به گفته محققان رسيدن به دوران پيري جاي نگراني ندارد اما آنچه مهم است داشتن يك پيري سالم است كه تضمين آن تحت كنترل خود افراد مي‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر