اوقات غذا خوردن بايد براي كودك شاد و نشاط انگيز باشد

اوقات غذا خوردن بايد براي كودك شاد و نشاط انگيز باشد و از جر و بحث هاي خانوادگي در اين زمان اجتناب شود.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ با بيان اين مطلب اظهار داشت: بهتر است والدين كودك را تشويق كنند كه خودش غذا بخورد زيرا كمك بيش از حد براي غذا خوردن منجر به امتناع كودك از غذا خوردن مي شود.
سعيده معاني افزود:‌ زمان غذا خوردن كودك بايد كافي باشد ولي نبايد بيش از 30 دقيقه طول بكشد اگر چه امروزه امكان غذا خوردن همه افراد خانواده بر سر يك سفره كمتر شده اما توصيه مي شود كه حداقل يك نفر همراه با كودك غذا بخورد.
وي تصريح كرد: در هر وعده،‌ نبايد بيش از حد به كودك غذا داد و از شيريني ها به عنوان جايزه استفاده كرد همچنين والدين بايد كثيف شدن لباس و ميز را به عنوان بخش طبيعي از فرآيند تغذيه كودك بپذيرند. همچنين بدانند بازي كردن كودك با غذا، زمان غذا خوردن را براي او شاد و دلپذير مي كند.
به گفته اين كارشناس تغذيه، غذاهاي مصرفي كودكان نه تنها بايد از نظر تغذيه اي كنترل شده و حاوي مواد مغذي مناسب و متعادل باشد بلكه بايد از نظر ظاهر جذاب بوده، به روش صحيح تهيه شوند و با نياز هاي رشدي و فرهنگي كودك نيز هماهنگي داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: بريدن تصوير غذاها از مجلات، ساختن اشكالي با مواد غذايي از قبيل ميوه هاي خشك،‌ انواع تخمه ها،‌آجيل ها و ماكاروني،‌ساختن شكل با سبزي ها مانند هويج، سيب زميني و مسابقه حدس زدن نوع غذاها از روي طعم آنها از جمله فعاليت هايي است كه عادات غذايي مثبت را در كودكان به وجود مي آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر