"گلوکزآمین" را فقط با تجویز پزشک مصرف کنید

گلوکزآمین نوعی مکمل دارویی است که برای درمان بیماری آرتروز  کاربرد داشته و با توجه به امکان تداخل دارویی، لازم است تنها با تجویز پزشک مصرف شود.
به گزارش وب دا، دکتر داروساز دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به خطر افزایش مقاومت به انسولین، افزایش سطح کلسترول خون و تشدید برخی علائم مبتلایان به آسم در اثر مصرف گلوکزآمین، لزوم در نظر گرفتن عوارض جانبی مصرف این دارو ضروری است.

هیچ منابع غذایی عمده از گلوکوزامین وجود ندارد
دكتر سيد عقيل عابدي با بیان اینکه هیچ منابع غذایی عمده از گلوکوزامین وجود نداشته و لازم است  آن را از مکمل ها دریافت کرد، افزود: غالبا این مکمل دارویی از پوسته بیرونی سخت میگو و خرچنگ تولید می شود.
عابدی تصریح کرد: در گذشته، بسیاری از مردم استامینوفن یا داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن  را برای کاهش درد آرتروز مصرف می کردند که عوارضی مانند ناراحتی معده، یبوست، اسهال و در برخی از موارد، زخم معده و ناباروری را به همراه داشت.
گفتنی است: گلوکوزامین ترکیبی است که به طور طبیعی در بدن تولید شده و نقش کلیدی را در ساختمان غضروف، بر عهده داشته و اگرچه در برخی مطالعات، تاثیر مثبت مکمل گلوکوزامین در کاهش درد مفاصل به اثبات رسیده است، اما برخی دیگر از مطالعات علمی  هیچ اثر مثبتی در این زمینه گزارش نداده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر