رهايي از خستگي با مصرف آهن

مصرف قرص آهن در زنان مي‌تواند عاملي براي رفع خستگي مزمن در آنها باشد. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه CMAY، محققان با انجام تحقيقات خود روي زناني كه كم خوني ندارند ولي قرص آهن مي‌خورند نسبت به گروهي كه دارونما يا پلاسبو مصرف مي‌كنند دريافتند مكمل‌هاي آهن مي‌توانند باعث بهبود خستگي مزمن در آنها شوند.
براساس اين گزارش محققان با مشاهده نتايج افزودند: مصرف 80 ميلي‌گرم آهن به صورت روزانه در زنان مورد مطالعه با كاهش 48 درصدي شدت خستگي مزمن همراه بوده و اين در حاليست كه گروهي كه تحت تجويز دارونما بودند با كاهش 29 درصدي در خستگي مواجه بودند كه مصرف آهن نتايج بهتري را نشان داد.
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است در صورت ايجاد تغييراتي در زندگي مانند بيشتر خوابيدن، مصرف غذاهاي مغذي، ويتامين‌ها و مايعات بيشتر اگر همچنان احساس خستگي كرديد بايد به پزشك متخصص مراجعه كرده و دلايل آن را بررسي كنيد.
البته به گفته محققان احساس خستگي هميشه نمي‌تواند ناشي از بروز بيماري خاصي در افراد باشد و ممكن است جزئي از شخصيت آنها باشد با اين حال در صورت بروز خستگي و نداشتن هيچ بيماري خاصي لازم است ميزان فريتين كه ذخيره آهن را در بدن نشان مي‌دهد نيز چك شود.
گفتني است نتايج اين مطالعه زنان و دختران را حتي اگر كم‌خوني ندارند براي داشتن شادابي و سرحالي بيشتر به مصرف قرص آهن تشويق مي‌كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر