میوه و کلوچه کم چرب بهترین میان وعده برای دیابتی‌ها است

  
مبتلایان به دیابت از میوه‌های تازه و کلوچه‌های کم چربی و غلات به عنوان میان وعده استفاده کنند همچنین این افراد هر روز صبح، غلات پرفیبر را برای صبحانه انتخاب کرده و از مصرف غلات دارای مقادیر زیاد شکر خودداری کنند.
به گزارش وب دا، کار‌شناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: بیماران مبتلا به دیابت نوع اول سعی کنند برنامه غذایی خود را به طور منظم تنظیم کنید، به نحوی که هر روز در ساعات معینی غذا بخورید.
علی اکبر کمالی اردکانی با اشاره به اینکه دیابتی‌ها روزانه بین ۴ تا ۵ وعده غذا بخورند خطاب به دیابتی‌ها گفت: در هر وعده مقادیر متناسبی از کربوهیدرات‌ها را مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از نوسانات قندخون نشوید.
این کار‌شناس صنایع غذایی با تاکید بر کاهش مصرف چربی دریافتی و مصرف قندهای ساده مانند شکر، شکر قرمز، عسل و شربت ذرت افزود: این بیماران مصرف فیبر را تا میزان ۲۵ میلی گرم به ازای هر ۱۰۰۰ کیلوکالری دریافتی افزایش دهند، از طرف دیگر دیابتی‌ها میزان کالری موردنیاز روزانه خود را با متخصص تغذیه مشورت کنند.
کمالی با تاکید بر افزایش مصرف منابع غذایی حاوی فیبر اعم از انواع میوه و سبزی، حبوبات و غلات سبوس دار در این بیماران توصیه کرد: دیابتی‌ها تلاش کنند از محصولات بدون قند مانند نوشابه‌های بدون قند، ژله بدون قند و بیسکوئیت‌های بدون قند استفاده کنند.
وی توصیه کرد: این بیماران از میوه‌های تازه و کلوچه‌های کم چربی و غلات به عنوان میان وعده استفاده کنند همچنین هر روز صبح، غلات پرفیبر را برای صبحانه انتخاب کرده و از مصرف غلات دارای مقادیر زیاد شکر خودداری کنند.
این کار‌شناس صنایع غذایی با تاکید بر جایگزین کردن میوه تازه به جای آب میوه در این افراد گفت: دیابتی‌ها ضمن مصرف شیرهای کم چرب، روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر