احساس تنهايي در سالمندان موجب بي اشتهايي مي شود

 احساس تنهايي سالمندان سبب بي اشتهايي آنان مي شود و بهتر است سالمندان تا حد امكان غذا را دركنار اعضاي خانواده و يا دوستان خود صرف كنند.
دكتر پريسا ترابي كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بهتر است سالمندان تا حد امكان غذا را دركنار اعضاي خانواده و يا دوستان خود صرف كنند و با ساير دوستان هم سن خود گروهي را تشكيل دهند و غذاي خود را به شكل دوره اي در كنار هم صرف كنند.
وي توصيه كرد: در سالمندان مبتلا به سوء تغذيه لازم است از غذاهاي پر انرژي و پر پروتئين استفاده شود براي افزايش انرژي و پروتئين غذاهاي سالمندان مي توان كمي پودر شير خشك  به غذاهايي مانند شير ، ماست ، سوپ  يا فرني اضافه كرد.
دكتر ترابي افزود: از بهترين توصيه ها براي مقوي و مغذي كردن غذا، اضافه كردن غلات جوانه زده (جوانه گندم، ماش يا عدس) و يا پودر غلات جوانه زده در برنامه غذايي است مصرف جوانه غلات، انرژي و پروتئين غذا را افزايش مي دهد. 
وي با بيان اين كه گاهي احساس تنهايي سبب بي اشتهايي مي شود، گفت: ممكن است تنهايي مانع شود كه سالمندان غذا را  فقط براي خودشان تهيه و طبخ كنند و شايد غذاها به نظر خيلي بي مزه و يا حتي بدمزه به نظر برسند اين مشكل ممكن است از عوارض داروهايي كه مصرف مي كنند يا به علت بالا رفتن سن و یا كم شدن طبيعي حس ذائقه باشد.
اين متخصص تغذيه توصيه كرد: با افزودن انواع ادويه، چاشني هاي گياهي و آب ليمو به غذايتان، طعم غذا را مطلوب تر كنيد تا اشتهايتان براي غذا تحريك شود ولی از اضافه کردن نمک برای طعم دار کردن غذا پرهیز کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر