از فیبر های موجود در میوه ها چه می دانید؟


شاید تا به حال از فواید میوه ها و فیبر های موجود در آن شنیده باشید ولی به راستی میوه ها و فیبرهای موجود در آن چه نقشی در سلامتی بدن ما دارند.
به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از سانیس نیوز؛ فیبر کربوهیدرات مشتق شده از گیاهان است که می تواند باعث هضم غذای انسان ها شود.
بررسی ها نشان می دهد؛ فیبرها کالری کمی دارند و تا حدودی در بدن دست نخورده باقی می مانند.
2 نوع فیبر وجود دارد: محلول ( حل شده در آب) و غیر قابل حل( در آب حل نمی شود)  که هر دو نقش مهمی را در سلامت،  ایفا می کنند و به طور طبیعی در سبزیجات، آجیل ها ، دانه ها و غلات و حبوبات وجود دارند.
فیبر به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند و با افزایش حجم مدفوع اجازه می دهد که به آسانی از روده بزرگ خارج شود.همچنین کسانی که از مدفوع شل رنج می برند باید بدانند که فیبرها در درمان سندروم روده موثرند.فیبرها باکتری های سالم در روده را تغذیه می کنند و به سلامت بیشتر روده بزرگ کمک می کنند.
مطالعات نشان می دهد؛ کسانی که میزان بالاتری از مصرف فیبرها را دارند به طور قابل توجهی عمر طولانی تری دارند.
زنان باید حدود 25 گرم و مردان حدود 38 گرم فیبر مصرف کنند.  در حال حاضر با اضافه کردن فیبر به بیسکوییت ها و بستنی ها و غلات شیرین همچنان این محصولات مزایای فیبرهای طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات را ندارند.
اگر از بیماری های روده و یا کلسترول بالا رنج می برید با اضافه کردن فیبرها و یا مکمل های فیبری در رژیم غذایی خود از این بیماری ها خلاص شوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر