زرد چوبه در درمان سرما خوردگی مفید است

 کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی گفت : مطالعات نشان داده است که زردچوبه با وجود خاصیت میکروبی کشی از بیماری های مختلف جلوگیری می کند و برای سرما خوردگی مفید است .

دکتر نسرین حاجی جوادی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : زردچوبه به عنوان ادویه اشتها آور ، ضد نفخ ، هضم کننده غذا ، محرک تولید صفرا و در درمان مشکلات کبدی مفید است .

وی اظهار داشت : مصرف خوراکی زردچوبه برای بهبود زخم ها وهمچنین استعمال خارجی آن به صورت مرهم برای التیام جراحت پوستی کار برددارد.

حاجی جوادی خاطر نشان کرد : اگر زردچوبه را با شیر شکر بجوشانیم برای درمان سرما خوردگی می توان از آن استفاده کرد وهمچنین این ماده ادویه باعث افزایش میزان مخاط شیره معده و برای اختلالات و مشکلات معده مفید است .

کارشناس تحقیقات میکروبیولوژی مواد غذایی خاطر نشان کرد : در کشورهای هند و چین مصرف زردچوبه به وفور دیده می شود و تحقیقات نشان داده است که هند پایین ترین آمار مبتلایان به آلزایمر را در جهان به خود اختصاص داده است که آن هم به دلیل مصرف زیادی ادویه کاری که به طور متداول حاوی زرد چوبه است .

وی اضافه کرد : ماده موثر در زردچوبه ثابت شده در کاهش دردهای ناحیه آرتریت ، نقرس ، انواع التهاب ، روماتیسم ، نقش دارد.

حاجی جوادی افزود : بخارات حاصل از زردچوبه مشتعل باعث ترشح فراوان مخاط بینی و تسکین گرفتگی بینی شود و این ماده را ضد انگل ، بند آورنده خون ضد سرطان می شناسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر