خانم های چاق حداکثر 8 کیلو اضافه وزن داشته باشند

 در زمان بارداری؛
 
خانم هایی که خیلی لاغر هستند در طی حاملگی تا 18 کیلوگرم می توانند اضافه وزن داشته باشند و خانم هایی که چاق هستند در طی حاملگی نباید حداکثر بین 6 تا 8 کیلوگرم بیشتر اضافه وزن داشته باشند.
به گزارش خبرنگار وب دا، دکتر مریم کاشانیان  متخصص زنان و زایمان با بیان این مطلب گفت: قبل از حاملگی خیلی خوب است که خانم ها مطمئن شوند که وزن ایده آل دارند خانم هایی که وزن نرمال دارند که با میزان توده ی بدنی آنها سنجش می شود وقتی که وارد حاملگی می شوند، تقریباً ده تا دوازده کیلوگرم از ابتدای حاملگی می توانند اضافه وزن داشته باشند.
وی افزود: این میزان به صورت یکنواخت در تمام طول حاملگی پخش نمی شود سه ماه اول مجموعاً یک کیلو، سه ماه دوم ماهی یک کیلوگرم و سه ماه سوم ماهی یک کیلو و نیم می توانند وزن اضافه کنند و این اضافه وزن مربوط به خانم هایی است که وزن نرمال دارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: مهم است که خانم ها قبل از این که شروع به حاملگی کند سعی کند که وزن ایده آل داشته باشد بنابراین توصیه می شود که خانم هایی که چاق هستند رژیم گرفته و خود را لاغر کنند.
وی با بیان این که برای خانم های چاق یک سری خطرات وجود دارد، خاطرنشان کرد: ریسک دیابت حاملگی،  فشار خون حاملگی و احتمال نوزاد پر وزن که صدمات زایمانی را به همراه دارد در خانم های چاق بیشتر است بنابراین خیلی مهم است که خانم ها قبل از شروع برای بارداری به وزن نرمال برسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر