خوردن غذاهاي كم چرب به جاي رژيم‌هاي افراطي به كاهش وزن كمك مي‌كند

 جايگزين غذاهاي كم چرب به جاي غذاهاي پرچرب در كاهش وزن مؤثر است. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه پزشكي انگلستان محققان با بررسي نتايج حاصل از داده‌هاي 73589 فرد شامل مردان، زنان و كودكان دريافتند كاهش وزن بدون تلاش خاص و گرفتن رژيم‌هاي سخت تنها با انتخاب فرآورده‌هاي غذايي كم چرب ميسر است.
نتايج حاصل ازاين گزارش حاكي است در مقايسه با بقيه، افرادي كه چربي كمتري مصرف كردند پس از گذشت 6 ماه، 6/1 كيلوگرم در وزن، 56.0 در ميزان BMI (شاخص توده بدني) و نيز 5/0 سانتي‌متر در دور كمر آنها كاهش حاصل شد.
براساس اين گزارش محققان افزودند: گونه‌هاي مختلف چربي در اين مطالعه در نظر گرفته نشده است اما بديهي است كه كاهش در ميزان مصرف چربي‌هاي اشباع شده باعث كاهش چربي، فشارخون و وقوع بيماريهاي قلبي عروقي مي‌شود، به طوري كه سالم‌ترين راه براي كاهش چربي، كاهش چربي‌هاي اشباع است.
نتايج ديگر اين مطالعه افزود: حفظ سلامتي فقط خوردن غذاهاي كم چرب مانند ماست و شير كم چرب و قطع مصرف كره نيست اما كاهش چربي به ويژه چربي‌هاي اشباع، شروع بزرگي است.
به گفته محققان انجام فعاليت‌هاي فيزيكي بيشتر، عدم مصرف دخانيات و مصرف مقادير زياد ميوه و سبزيجات به جاي تنقلات چرب مانند بيسكويت، كيك و چيپس به نگهداشتن سلامتي كمك مي‌كند اما در اين ميان، هم چنان آزمايشات بيشتري براي بررسي اثر كاهش مصرف چربي در وزن بدن به ويژه در كودكان لازم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر