معتادان در حال درمان، سبزیجات و میوه های تازه بخورند

 بیمارانی که دچار اعتیاد هستند و در حال درمان می باشند، باید حتما سبزیجات ومیوه های تازه را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.
به گزارش وب دا، روانپزشک دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب، گفت: براساس تشخیص پزشک برخی از معتادان برای درمان باید از متادون استفاده کنند که هدف اساسی درمان نگهدارنده بامتادون کاهش آسیب ناشی ازمصرف موادمی باشد و همین که بتوانیم بیمار را از تزریق به سمت مصرف متادون خوراکی یاحتی مصرف خوراکی موادببریم خودش موفقیت بزرگی است.
دکتر سید محمد علی علوی افزود: در درمان بامتادون محدودیت زمانی وجودندارد و گاهی تا یک سال و حتی تا آخر عمر می تواند ادامه داشته باشد.
وی بیان کرد: چنین بیماری اگر حداقل یک سال پاک باشد و تستهای  وی منفی باشد، رفتارهای وی کاملا متعادل و منطقی باشد، شغل هم داشته باشد و توانایی سرکار رفتن و اداره زندگی مستقل  نیز داشته باشد، می تواند اقدام به ازدواج کند.
دکتر علوی گفت: معتادان در زمان ترک باید از مصرف غذاهای پرچرب، شور، حاوی شیرینی زیاد، غذاهای سرخ شده و نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و چای و نسکافه و بعضی شکلات ها پرهیز کنند و در رژیم غذایی روزانه حتما سبزیجات و میوه های تازه وجود داشته باشد و روزانه یک عدد مولتی ویتامین مصرف کنند.
وی بیان کرد: یکی از علت های گرفتارشدن در دام اعتیادنداشتن و ندانستن مهارت های لازم زندگی ازجمله مهارت قاطعیت، حل مسئاله و مهارت "نه گفتن" می باشد که اگر شخص این مهارت ها را یاد بگیرد در مقابل وسوسه ی دوستان به مصرف مواد، مقاومت می کند و در صورت بروز مشکل، به روش صحیح آن را حل می کند که امیدوارم با آموزش به موقع این مهارت ها به روزی برسیم که معتادی در هیچ خانواده ای وجود نداشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر