نوشابه‌هاي انرژي زا واقعا انرژي زا نيستند


images-4.jpg
متخصصان تغذيه در يك مقاله جديد هشدار دادند: نوشابه‌هاي انرژي‌زا كه حاوي كافئين زياد هستند نه تنها تاثير مثبتي بر بدن انسان ندارند بلكه مصرف آنها مي‌تواند عوارض جدي و پيامدهاي مضري براي بدن در پي داشته باشد.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، دكتر ايتسون ليپ‌شولت، متخصص اطفال در دانشكده پزشكي دانشگاه ميامي در اين باره تاكيد كرد: كودكان و نوجوانان مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، كليوي، كبدي، حملات صرع، ديابت و ترشح بيش از حد غده تيروييد در صورت مصرف نوشابه انرژي‌زا، بيشتر در معرض خطر ابتلا به آسيب‌هاي جسمي هستند. به همين دليل پزشكان اطفال و والدين بايد كودكان و نوجوانان را از نوشيدن اين نوشابه‌ها منع كنند.
به گزارش روزنامه لس‌آنجلس تايمز، ليپ‌شولت و دستياران وي با بازبيني 121 مطالعه قبلي درباره پيامدهاي مصرف نوشابه‌هاي انرژي ‌زا به اين نتايج دست يافتند.
آنها دريافتند با وجودي كه 30 تا 50 درصد نوجوانان و جوانان به اميد كمك به كاهش وزن، افزايش انرژي و بنيه و نيز بهبود عملكرد ذهني‌شان از اين نوشابه‌ها استفاده مي‌كنند اما تقريبا هيچ يك از اين تغييرات مفيد پس از مصرف نوشابه‌هاي انرژي زا در آنها مشاهده نمي‌شود.
اين متخصصان پي بردند كه نوشابه‌هاي انرژي زا معمولا حاوي 70 تا 80 ميلي گرم كافئين، نوعي گياه موسوم به گارانا و نوعي اسيد آمينه به نام تائورين همراه با افزودني‌هاي شيرين كننده هستند. اين در حالي است كه شركت‌هاي توليد كننده اين محصولات ادعا مي‌كنند كه ميزان كافئين موجود در اين‌ گونه نوشابه‌ها كمتر از نوشابه‌هاي گازدار، قهوه و چاي است.
انتهاي پيام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر