كرفس از بروز و رشد سلول هاي سرطاني پيشگيري مي كند

مواد موجود در آب اين نوع سبزي،مي تواند از بروز و رشد سلول هاي سرطاني در بدن پيشگيري كند.
نريمان سعادتي،متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:تاكنون اثر بسياري از انواع گياهان به ويژه سبزي ها در پيشگيري يا كاهش خطر ابتلا به برخي از بيماري ها و نارسايي ها شناخته شده است،با اين وجود،غذاهاي حاوي مواد گياهي همچنان جايگاه خوبي در رژيم غذايي روزانه بيشتر مردم ندارند.
وي با بيان اينكه در بين مواد گياهي،"كرفس" خاصيت هاي بسيار زيادي دارد،اظهار داشت: در واقع "كرفس" حاوي املاح و ويتامين ها و مواد ارزشمند ديگري است كه درتنظيم برخي از فعاليت هاي بدن،همچون حفظ تعادل اسيد و قليا نقش موثري دارد.

سعادتي گفت:برگ و ساقه "كرفس" حاوي ويتامين هاي مهمي همچون A و B و C هستند كه علاوه بر اينكه طعم معطري را به بسياري از غذاها مي بخشد؛بلكه در پيشگيري از بروز برخي از نارسايي ها و بيماري ها موثر است.
اين متخصص تغذيه تاكيد كرد:"كرفس" خاصيت ضدسرطاني بسيار خوبي دارد به طوري كه مواد موجود در آب اين نوع سبزي مي تواند از بروز و رشد سلول هاي سرطاني در بدن پيشگيري كند.
وي يادآور شد؛در واقع "كرفس" حاوي تركيبات موثري همچون اسيد فونوليك است كه عمل نوعي هورمون را كه در رشد و نمو تومورهاي سرطاني نقش عمده دارد؛خنثي كرده و از اين طريق از بروز يا پيشرفت سلول هاي سرطاني جلوگيري مي كند.
سعادتي گفت:علاوه بر موارد فوق،گياه "كرفس" حاوي آنتي اكسيدان هاي قوي و بسيار خوبي است كه از طريق پيشگيري يا كاهش اثر راديكال هاي آزاد در سطح بدن،خطر آسيب و صدمه يا رشد بيش از اندازه سلول ها را به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد.
وي خاطرنشان كرد:"كرفس" به عنوان يك سبزي ارزشمند و پرخاصيت،اثرات بسيار خوبي در پيشگيري از بيماري ها و نارسايي هاي مختلف دارد و اثر آن در پيشگيري از بروز برخي از سرطان ها اثبات شده است؛به همين علت "كرفس" بايد جايگاه بهتري در برنامه غذايي عموم مردم داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر