بیش از 40 درصد بیماران قلبی، چاق هستند

 بیش از 40 درصد بیماران قلبی، چاق هستند.
به گزارش وب دا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به شعار سال 1391 روز جهانی قلب با عنوان "قلبی سالم، خانه ای سالم، دنیایی سالم" افزود: کم تحرکی، مصرف دخانیات و فشار خون بالا از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی است.
دکتر سید علیرضا مروجی تصریح کرد: مطالعات نشان داده که  8/10 درصد بیماران قلبی عروقی مصرف کننده دخانیات و 1/16 درصد  آنان نیز دارای فشار خون بالا می باشند.
وی با اشاره به اینکه بیماری های قلبی عروقی اولین علت مرگ و میر در دنیا و ایران از جمله شهرستان کاشان است، اظهار داشت: براساس آمارهای جهانی 30 درصد از مرگ ها ناشی از بیماری های قلبی عروقی است.

دکتر مروجی با اشاره به اینکه بیش از 38 درصد از مرگ ها در ایران ناشی از بیماری های قلبی عروقی می‌باشد، اذعان داشت: 827 مورد از مرگ های شهرستان کاشان در سال 1390 ناشی از بیماری های قلبی عروقی بوده است و این به معنی 44 درصد از کل مرگ های ثبت شده این شهرستان است.
وی یادآور شد: جهت پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بایستی عوامل خطر این بیماری شناسایی و با آگاه نمودن افراد از عوامل خطر آن، آنان را مصون نگه داشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، انجام ورزش، مصرف مواد غذایی سالم و عدم استعمال دخانیات را در خصوص پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی را به افراد توصیه کرد.
دکتر مروجی گفت: روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط و  یا 5 بار در هفته، خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه مصرف نمک باید به کمتر از 5 گرم در روز محدود شود (حدود یک قاشق چایخوری )، بر مصرف مواد غذایی غنی از سبزی و میوه و پرهیز از مصرف چربی های اشباع شده تاکید کرد.
وی در پایان به تمامی افراد توصیه کرد: از میزان فشار خون، قند و چربی خون خود آگاه باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر