مصرف میوه و سبزیجات، خطر بروز سکته قلبی در زنان را کاهش می دهد

 نتایج یک تحقیق نشان داد؛  
مصرف وعده‌هاي بيشتر آنتي‌اكسيداني شامل ميوه‌ها و سبزيجات با كاهش خطر آنفاركتوس قلبي در زنان مرتبط است.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه آمريكايي پزشكي، محققان سوئدي با انجام مطالعه گسترده‌اي بر روي 32561 زن سوئدي 83-49 ساله با استفاده از يك پرسشنامه كه ميزان متوسط غذاها و نوشيدني‌ها در سال گذشته را تخمين مي‌زد دريافتند كه يك رژيم غذايي غني از آنتي‌اكسيدان‌ها شامل ميوه‌ها و سبزيجات، به طور قابل توجهي خطر بروز سكته قلبي در زنان را كاهش مي‌دهد.
براساس اين گزارش محققان با اندازه‌گيري محتواي آنتي‌اكسيداني غذاها از طريق ظرفيت جذب راديكال اكسيژن (ORAC)‌ كه نشان دهنده ذخيره آنتي‌اكسيدان‌هاي طبيعي است مشاهده كردند زنان با بيشترين ظرفيت تام آنتي‌اكسيداني در معرض خطر بسيار كمتري براي ابتلا به سكته قلبي در مقايسه با زنان با حداقل ظرفيت تام آنتي‌اكسيداني بوده‌اند.
نتايج حاصل از اين گزارش همچنين مي‌افزايد: مقدار مصرف سبزيجات و ميوه‌ها در زنان با حداكثر ظرفيت توتال آنتي‌اكسيداني برابر با مصرف 7 وعده در طول روز بوده است كه اين مقدار نزديك به 3 برابر مصرف ميوه‌ها و سبزيجات در زنان با حداقل معيار آنتي‌اكسيداني بوده است.
به گفته محققان بيماري‌هاي قلب و عروق علت اصلي مرگ و مير در زنان است و طبق اين مطالعه تنها 14 درصد از بزرگسالان آمريكايي و 5/9 درصداز نوجوانان در روز حدود 5 وعده و يا بيشتر ميوه و سبزي مي‌خورند.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر