خونسرد باشید و از غذایتان لذت ببرید

 توصیه به زنان برای پیشگیری از چاقی؛
  
زنان سعی کنند از مسائلی كه آنها را عصبی و خشمگین می‌سازد، دوری کرده چرا که عصبانیت و استرس باعث توقف روند متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود.
به گزارش وب دا، کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص تغذیه صحیح و ارتباط آن با سلامت زنان با تاکید بر این مطلب که  سعی شود در یك مكان آرام و دور از استرس غذا بخورند، توصیه کرد: سر و صدا و استرس باعث خوردن بیشتر و اضافه وزن می‌شود. بنابراین هنگام غذا خوردن از مكالمه‌هایی كه منجر به استرس می‌شود بپرهیزید. فراموش نكنید كه از غذایتان لذت ببرید و به یاد داشته باشید كه یك غذای لذیذ حتما نباید یك غذای سرشار از كالری باشد.
علی اکبر کمالی گفت: زمانی سیستم متابولیسم و سوخت و ساز بدن همواره فعال می باشد و جذب غذا كامل و سریع در بدن صورت می گیرد که مصرف فیبرها را در غذای خود فراموش نكنیم.
وی خطاب به زنان تصریح کرد: اگر غذای پرچرب خورده باشید، با كمك فیبر می‌توانید چربی آن را براحتی دفع كنید، به عنوان مثال، پس از خوردن یك گوشت چرب، حتما از سبزیجات و سالاد استفاده كنید حتی اگر در غذای شما مقداری هم نشاسته مانند برنج یا سیب‌زمینی وجود دارد كه در هضم غذا كمك می‌كند، باز هم لازم است از سالاد و سبزیجات استفاده كنید.
این کارشناس افزود: حتی از دسر نیز می توان در این خصوص بهره برد به عنوان مثال یك قطعه نازك از یك دسر شیرین را با مقداری میوه همراه کرده و براحتی و بدون نگرانی از چاق شدن، آن را میل كنید. به این ترتیب، میزان كالری را به میزان زیادی كاهش می یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر