سالمندان غذای چرب و پرکالری مصرف نکنند


 مصرف غذا با کالری زیاد، مواد قندی و چربی ها در سالمندان باید محدودتر باشد.
به گزارش وب دا، : محدود کردن این نوع مواد غذایی از افزایش وزن و به هم زدن فاکتورهای خون در افراد سالمند جلوگیری می کند.
مژگان خطیبی با بیان اینکه کربوهیدرات ها منبعی برای تولید انرژی به شمار می روند، اظهار داشت: نوع دریافت کربوهیدارت نیز مهم است، کربوهیدارت هایی مانند قند، شکر و شیرینی ها کالری بیشتری تولید می کنند که این امر موجب افزایش قند خون و چربی خون در افراد سالمند می شود.
وی همچنین به کربوهیدرات های پیچیده اشاره کرد و گفت: نان های سبوس دار، میوه ها، سبزی ها از نوع کربوهیدارت هایی هستند که مصرف آن در فرد سالمند توصیه می شود.
این کارشناس تغذیه توصیه کرد: مصرف روغن های جامد در افراد سالمند بسیار خطرناک است و می توان از روغن های مایع و روغن زیتون در غذای این افراد استفاده کرد.

وی همچنین مصرف پروتئین ها را برای افراد سالمند ضروری دانست و گفت: مصرف پروتئین ها بویژه مصرف گوشت سفید و مواد لبنی در افراد سالمند از کاهش بافت ماهیچه ای این افراد جلوگیری می کند.
خطیبی، ضمن توصیه به مصرف سبزی و میوه ها در افراد سالمند، افزود: این افراد بهتر است روزانه شش لیوان آب مصرف کنند.
این کارشناس تغذیه، گفت: مصرف حبوبات به عنوان پروتئین گیاهی دارای ارزش غذایی است که توصیه می شود سالمندان این مواد غذایی را مصرف کنند.
وی ادامه داد: به دلیل نفاخ بودن حبوبات، بهتر است یکی دو ساعت قبل از پخت؛ حبوبات خیسانده شوند و یا می توان از اودیه های ضد نفخ از جمله زیره و آویشن در زمان مصرف، استفاده کرد.
وی لبنیات را منبع کلسیم دانست و گفت: استفاده از کلسیم کم چرب در سالمندان توصیه می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر