چاقي خطر ابتلا به سياه سرفه را افزايش مي‌دهد

47-12.jpg

در يك مطالعه جديد معلوم شد؛

گروهي از پزشكان استراليايي در يك مطالعه جديد دريافتند كه در افراد بالغ و بزرگسال، چاقي يكي از عوامل مهم در افزايش خطر ابتلا به سياه سرفه است.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، در اين آزمايشات معلوم شد بزرگسالان چاق در مقايسه با افرادي كه مبتلا به چاقي يا اضافه وزن نيستند، 50 درصد بيشتر با خطر ابتلا به سياه سرفه مواجهند.

اين بررسي همچنين نشان داد افراد بالغي كه به آسم مبتلا هستند و يا از داروها و مكمل‌ها استفاده مي‌كنند، بيشتر مستعد ابتلا به سياه سرفه هستند.
به گزارش سايت اينترنتي ماي هلت نيوز ديلي، مي‌گويند: بيماري سياه سرفه عموما يكي از بيماري‌هاي شديد و خطرناك در كودكان است اما در سال‌هاي اخير موارد قابل توجهي از اين بيماري در بزرگسالان نيز مشاهده شده كه در برخي كشورها مانند استراليا و امريكا مشهودتر بوده است.
اين عفونت باكتريايي بعلاوه مي‌تواند براي كودكان زير 12 ماه بسيار جدي و خطرناك باشد. در حال حاضر بيشترين آمار شيوع اين بيماري در ايالت واشنگتن امريكا مشاهده شده است.
مسولان بهداشتي در آمريكا اخيرا اعلام كردند كه از 14 ژولاي سال جاري ميلادي تاكنون بيش از سه هزار نفر در ايالت واشنگتن به سياه سرفه مبتلا شده‌اند.
شرح اين مطالعه در مجله بيماري‌هاي عفوني باليني منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر