انار خلاصه خوبي‌هاست

خواص درماني انار

انار، ميوه‌اي منحصر به فرد و با قدرت دارويي فراوان است. با مصرف آب و حتي در مواردي دانه و پوست اين ميوه مي‌توان شاهد آثار مثبت آن براي بدن بود. استفاده دارويي از اين ميوه به گذشته‌هاي دور برمي‌گردد به طوري که در همه اقوام، انار نماد حيات، طول عمر، سلامت و جاودانگي بوده است...
 در طب آيورودا، از انار به عنوان خون‌ساز، ضدآفت، ضدزخم، ضداسهال و ضدانگل استفاده مي‌شده و در طب سنتي اين ميوه را يک ضدسرفه، ملين، صفراآور، خون‌ساز و تقويت‌كننده کبد و کليه مي‌شناسند. انار ميوه‌اي مغذي است و اين خواص به وجود ترکيبات پلي‌فنلي با خواص آنتي‌اکسيداني مربوط مي‌شود. جالب است بدانيد که نه تنها انار و آب آن، بلکه عصاره‌هاي تهيه شده از پوست آن نيز سرشار از اين ترکيب‌هاي آنتي‌اکسيداني است. پوستر اين هفته، شما را با 7 خاصيت از خواص درماني اين ميوه آشنا مي‌كند.
انار ضدكلسترول است: نوشيدن آب انار به كاهش سطح كلسترول بد و افزايش سطح كلسترول خوب كمك مي‌كند و اين به دليل آنتي‌اكسيدان‌‌هاي فراواني است كه در انار وجود دارد. عادت به خوردن آب اين ميوه از تشكيل پلاك‌‌هايي كه باعث گرفتگي عروق مي‌شوند، جلوگيري مي‌كند و حتي باعث شكستن پلاك‌‌هاي تشكيل شده مي‌شود.
انار ضدفشارخون است: بررسي‌‌ها نشان داده‌اند آنتي‌اكسيدان‌‌هاي فراواني كه در انار و آب اين ميوه وجود دارد، باعث مي‌شود تا سطح فشارخون به ميزان قابل‌ملاحظه‌اي كاهش پيدا كند. به اين ترتيب، مصرف روزانه 45 گرم انار هيچ عارضه جانبي‌اي ندارد و مي‌تواند فشارخون سيستولي را تا 5 درصد كاهش دهد.
انار ضدسرطان پروستات است: مطالعه روي موش‌ها نشان داده انار باعث توقف سرطان پروستات مي‌شود. به علاوه، در بررسي‌اي كه در سال 2008 انجام شده است، ديده شده آب انار نه‌تنها اندازه تومورهاي سرطاني را كوچك مي‌كند، بلكه مانع رشد سلول‌‌هاي جديد خوني مي‌شود كه به رشد سلول‌‌هاي سرطاني كمك مي‌كنند. البته اين خاصيت در مورد سرطان پستان و ريه نيز به اثبات رسيده است.
انار ضدآلزايمر است: بررسي‌‌ها روي موش نشان داده‌اند كه مصرف آب انار، سرعت پيشرفت آلزايمر را كند مي‌كند بنابراين كساني كه مستعد اين بيماري هستند، بهتر است آب انار را در برنامه غذايي روزانه‌شان بگنجانند.
انار ضدپيري است:‌ آنتي‌اكسيدان‌‌هاي فراواني كه در انار وجود دارد (تركيب‌هاي فنوليك و ويتامينC) باعث خنثي‌شدن راديكال‌‌هاي آزاد در پوست مي‌شوند و به اين ترتيب روند پيري را به تاخير مي‌اندازند، بنابراين عادت به خوردن اين ميوه باعث حفظ شادابي پوست نيز خواهد شد.
انار ضداسهال است: انار از ميوه‌‌هايي است كه خوردن آن به كساني كه از اسهال رنج مي‌برند، توصيه مي‌شود البته زياده‌روي در مصرف اين ميوه مي‌تواند باعث يبوست شود.
انار ضدچاقي است: انار سرشار از تركيب‌هايي به نام فيتونوترينت‌‌ها و ويتامين C است اما كالري بسيار كمي دارد؛‌ با خوردن نصف ليوان انار، 80 كيلوكالري انرژي دريافت مي‌شود بدون اينكه چربي وارد بدن شود بنابراين اگر اضافه وزن داريد، مي‌توانيد سهمي از ميوه روزانه‌تان را به انار اختصاص دهيد.

منبع: http://salamatiran.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر