كودكان تا 18 سالگي نبايد رژيم غذايي بگيرند



كودكان از بدو تولد تا 18 سالگي به دليل اين كه در سنين رشد هستند نياز به دريافت مداوم مواد غذايي دارند در نتيجه در اين سنين به هيچ وجه توصيه نمي شود كه رژيم غذايي براي لاغري بگيرند.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ با بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ در اين سنين اگر كودكان چاق بودند لازم است تحرك و فعاليت بدنيشان را زياد كنند و عادات بد غذايي كه منجر به چاقي مي شود مانند خوردن غذاهاي چرب، شيرين و نوشابه هاي گازدار را ترك كنند. 
فروزان صالحي افزود: گرسنگي بيش از حد نه تنها فرد را لاغر نمي كند بلكه اثر معكوس هم دارد و باعث چاقي مي شود.
وي تصريح كرد: هنگامي كه فرد خيلي گرسنه بماند اگر مقدار كمي غذا در اختيارش قرار گيرد همان مقدار كم را به صورت چربي درمي آورد و ذخيره مي كند تا اگر در آينده گرسنه شد بتواند تا مدتي از اين ذخاير استفاده كند پس اگر بدن گرسنه بماند براي حفظ خودش چربي توليد و ذخيره مي كند كه منجر به چاقي مي شود.
صالحي خاطرنشان كرد: چاقي با بسياري از بيماري ها مانند بيماري هاي قلبي، ديابت و سرطان ارتباط دارد و افراد چاق بيشتر در معرض اين خطرات هستند همچنين گرسنگي سبب مي شود تا قدرت يادگيري ما كم شود و نتوانيم در درس هايمان موفق باشيم. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر