نحوه تاثير ورزش بر سطح كلسترول خون

تحقيقي كه اخيرا در دانشگاه آلاباما , Birmingham , انجام شده است نشان داده است كه فعاليت هاي بدني طولاني مدت نسبت به فعاليت هاي ورزشي سخت و كوتاه مدت اثر بيشتري در كاهش سطح كلسترول خون دارند.
اگر چربي خونتان بالاست بايد بدانيد كه تنها استفاده از رژيم غذايي كم چربي نميتواند شما را در كاهش سطح كلسترول خونتان ياري نمايد براي اين امر بايد ميزان كالري دريافتي تان را نيز كنترل نماييد. به عبارت ديگر رژيم غذايي تنها هنگامي ميتواند سطح كلسترول خونتان را تنظيم نمايد كه ميزان كالري دريافتي تان را نيز تا حد نرمال تقليل دهد. چربي هاي اشباع شده در گوشت و فرآورده هاي تهيه از شير كامل در بدن انسان تبديل به ماده اي بنام استن ميشوند. كبد از اين ماده براي ساختن كلسترول استفاده مي كند. در صورتيكه ميزان كالري كه ميسوزانيد شما بيش از آن حدي باشد كه وارد بدنتان شده است بدن از استن براي توليد انرژي و جبران اين كمبود استفاده ميشود و به عبارتي ديگر ورزش با افزايش مصرف كالري و استفاده از استن در توليد انرژي و جبران كمبود كالري , از تجمع اين ماده در بدن شما جلوگيري به عمل مياورد.
حالا بحث اين جاست كه كدام نوع از ورزش براي شما مفيد تر خواهد بود. ورزشهاي سخت موجب بروز آسيب هاي عضلاني و به تبع آن دردها و كشيدگي ها و كوفتگي هاي ماهيچه اي ميشود. لذا انجام آن ميتواند منجر به اين امر گردد كه شما تا چند روز بعد از انجام يك تمرين نتوانيد تمرين ديگري را انجام دهيد در صورتيكه انجام فعاليت هاي سبك تر و طولاني مدت تر اين آسيب ها را وارد ننموده و به شما اجازه ميدهد تا با انجام يك فعاليت مستمر و همه روزه بدنتان را در كاهش سطح كلسترول خون ياري نماييد. 


منبع: http://www.abcdiet.net

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر