به خاطر پوستتان خوب بخوريد


جام جم آنلاين: فكر نمي‌كنم بتوانيم كسي را پيدا كنيم كه دوست نداشته باشد  پوستش صاف، شفاف و خوشرنگ باشد . انسان ذاتا و بر اساس فطرت از زيبايي لذت مي‌برد و پوست كه گسترده‌ترين عضو بدن است نقش مهمي در زيبايي ما دارد .
اين نكته در مورد پوست صورت اهميتي دوچند ان مي‌يابد  چرا كه همه ما در برخورد  نخست با ديگران، تصويري از چهره و صورت آنها در بايگاني ذهن‌مان ذخيره مي‌كنيم و اين تصوير د ر برد اشت كلي ما نسبت به آنها بسيار موثر است.
علاوه بر اين موارد ، هميشه بايد يادمان باشد ، پوست نخستين و مهم‌ترين سد دفاعي بدن ناميده مي‌شود ؛ پس مهم‌تر از زيبايي، سلامت آن است.
خيلي از خانم‌ها فكر مي‌كنند  مصرف كرم‌هاي گران‌قيمت، مواد لازم و حياتي را به پوست‌شان مي‌رساند ؛ پس چندان نيازي ندارند به فكر غذاي ديگري براي پوست‌شان باشند .
اين از آن دست تصورات غلطي است كه آنها را با مشكلاتي د ر سلامت و زيبايي مواجه مي‌كند . پس لازم است به فكر پوست‌تان باشيد اما قدري منطقي‌تر.

پوست ويتامين مي‌خواهد 
پوست مانند هر عضو ديگر بدن، غذا و املاح مورد نيازش را از طريق جذب غذايي كه مي‌خوريم به دست مي‌آورد .
متخصصان مي‌گويند پوست براي سالم و زيبا ماندن بيش از هر چيز به ويتامين نياز دارد و همچنين به املاح مختلف و ماده‌اي به نام فيتوكميكال كه در رنگدانه‌هاي سبزي‌ها و ميوه‌ها فراوان يافت مي‌شود .
رساندن مجموعه اين مواد  به سلول‌هاي پوستي، مهم‌ترين راه براي داشتن پوستي سالم، صاف و خوشرنگ است. چنين پوستي بدون شك بر زيبايي ما مي‌افزايد .
پس تا مي‌توانيد از رژيم‌هاي سالم، ميوه‌هاي رنگي و سبزيجات متنوع استفاده كنيد و اثر آن را بر پوست‌‌تان ببينيد. همچنين يادتان باشد  ويتامين‌هاي C و E و همين رنگدانه‌ها، شر بسياري از بيماري‌ها را از سر پوست ما كم مي‌كند .
پرچرب و شيرين نخوريد 
غذاهاي پرچرب همان‌طور كه بر سلامت عمومي بدن اثر نامطلوبي دارد ، زيبايي بخش‌هاي گوناگون و از جمله پوست را نيز تحت تاثير قرار مي‌د هد .
در يكي از تحقيقات انجام شده، محققان دريافتند افرادي كه از رژيم‌هاي كم‌چرب غذايي همراه با ميوه، سبزيجات، غلات، لبنيات و مقدار كافي آب استفاده مي‌كنند، نسبت به كساني كه گوشت قرمز فراوان همراه با شيريني‌هاي مختلف و تنقلاتي چون چيپس و سيب‌زميني سرخ‌كرده و لبنيات پرچرب مي‌خورند ؛ كمتر دچار چين و چروك پوست مي‌شوند و پوست‌شان طراوت و زيبايي بيشتري د ارد .
البته همين جا بايد  اين نكته را هم يادآوري كنيم، افرادي كه رژيم غذايي مناسبي ندارند در صورت اصلاح روش خورد و خوراك، يكشبه و يك‌ماهه داراي پوستي شاداب و زيبا نمي‌شوند اما همه بايد بدانيم تغذيه بد، يكي از دشمنان اصلي زيبايي پوست ماست.
راه ميانبر نداريم
داشتن پوست زيبا و باطراوت هم مانند  هر كار ديگري نياز به حوصله و صبر دارد . اين رفتار هم مثل لاغر شدن بايد  در طول زمان انجام پذيرد . يادمان باشد  اگر پوست چروك بخورد و صدمه ببيند ، كار بسيار دشوارتر است و ترميم، آن‌ گاهي غيرممكن خواهد  بود .
پس منطقي‌تر آن است كه بد ون وسواس و كم‌كم پيش برويم، به دنبال راه ميانبر نباشيم و با مصرف مواد مغذي، به زيبايي بدن و پوست خود كمك كنيم. استفاده از كرم‌هاي موضعي نيز تنها با توجه به راهنمايي متخصصان، مي‌تواند مكمل رژيم غذايي صحيح باشد .
يك بار ديگر تاكيد  مي‌كنيم، تنها استفاده از كرم‌هاي زيبايي نمي‌تواند پوست دست و صورت شما را شاداب كند .
همچنين يادتان باشد كمبود ويتامين‌هاي گروه B، A و همچنين اسيدهاي چرب مورد نياز بدن، پوست ما را مستعد  ابتلا به بيماري مي‌كند . پس براي داشتن پوستي شاداب، تغذيه مناسب داشته باشيد و از كرم‌هاي طبيعي استفاده كنيد .
در صورت لزوم از كرم‌هاي شيميايي مناسب و استاندارد كمك بگيريد و در موارد خاص حتما به پزشك متخصص مراجعه كنيد . (جام جم - ضميمه چارديواري)
مريم اسدي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر