مواد غذايي زيستي مضرات كمتري دارند


مواد غذايي زيستي(بيو) مضرات کمتري دارند اما در مقايسه با مواد غذايي معمولي مغذي تر نيستند.
به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، مواد غذايي زيستي همان طور که از آنها انتظار مي رود، کمتر به آفت کش ها و ديگر آلاينده ها آلوده اند اما نفع بيشتر آنها براي سلامتي مصرف کنندگان هنوز ثابت نشده است.

محققان دانشگاه استنفورد کاليفرنيا، با تحليل نتيجه هفده تحقيق بر روي انسان و دويست و بيست و سه مورد تحقيق در مورد سطح مواد مغذي و آلاينده در مواد غذايي به اين نتيجه دست يافتند.  در  اين تحقيقات در ابتدا مواد مغذي در مواد غذايي زيستي و مواد غذايي معمولي مورد بررسي قرار گرفت و پس از آن تاثيرات مصرف اين مواد غذايي بر روي انسان بررسي شد.

طبق تحقيقات انجام شد مواد مغذي مانند ميزان ويتامين دي، پروتئين و ميزان چربي در مواد غذايي زيستي و معمولي هيچ تفاوتي با يکديگر ندارند.

البته ميزان فسفر در محصولات زيستي بيشتر است اما موارد فقر فسفر در انسان بسيار نادر است. به علاوه  تحقيقات نشان مي دهد شير ارگانيک از نظر ميزان اسيد چرب «امگا سه» غني تر است که در مقابله با بيماري هاي قلبي و عروقي مفيد تر است. ميزان فنول مواد زيستي نيز بيشتر است که در پيشگيري از سرطان نقش دارد.

از سوي ديگر ميزان آلودگي ها در محصولات زيستي بسيار کمتر است. خطر وجود آفت کش ها در محصولات زيستي سي درصد کمتر از محصولات غذايي معمول است.

به علاوه گوشت مرغ پرورش يافته به شيوه زيستي ( بيو) نيز باکتري هاي مقاوم به آنتي بيوتيک کمتري به مصرف کننده منتقل مي کند.

در عين حال محققان اعلام کردند با وجود تجزيه و تحليل هاي بسيار ، تفاوت هاي مشاهده باليني قابل توجه نيست. يک محقق مي گويد: برخي گمان مي کنند مواد غذايي زيستي بسياري سالم تر و مغذي تر هستند اما ما با رسيدن به اين نتايج به شدت شگفت زده شديم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر