غذاهاي پرچرب و سرخ كرده سبب ضعف سيستم ايمني مي شود

 مصرف غذاهاي حاوي چربي هاي اشباع مانند چربي هاي گوشت،‌ غذاهاي سرخ كرده و پرچربي سبب ضعف سيستم ايمني بدن مي شود.
سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: کلسترول زیاد در بدن باعث افزایش چربی شده و خطرات زیادی از جمله چاقی را به دنبال دارد بنابراین برای سلامت بدن باید از غذاهایی که سطح کلسترول بالایی دارند پرهیز شود همچنين چربي بالا از علل ابتلا به سرطان سينه،‌ روده بزرگ و پروستات است.


دكتر زهرا عبداللهي افزود: مواد غذایی بی شماری وجود دارند که با وجود اینکه سرشار از کلسترول بوده و برای بدن مضر هستند مورد استفاده افراد قرار می گیرند، کره و گوشت چرب و بستنی از این دسته غذاها هستند مصرف غذاهای سنگین، پرچرب، ادویه دار، چای، قهوه، غذاهای سرخ کردنی، چاشنی ها، پیاز و نوشابه ها نيز تاثیر زیادی در ایجاد رفلاکس معده دارند.
وي تصريح كرد: افزايش ميزان پروتئين در غذاي مصرفي سبب افزايش هيجان و استرس مي شود و توصيه مي شود افراد مصرف غذاهاي حيواني به ويژه گوشت قرمز را كاهش دهند.
به گفته اين متخصص تغذيه، مصرف بيش از حد نمك نيز سبب افزايش فشار خون و عدم ثبات هيجاني مي شود و نمك پتاسيم دراين خصوص مي تواند جايگزين بهتري براي نمك سديم باشد همچنين مصرف شكر نيز تامين كننده انرژي در كوتاه مدت بوده سبب افزايش فعاليت برخي غدد و تحريك پذيري، كاهش تمركز و افسردگي مي شود.
دكتر عبداللهي خاطرنشان ساخت:‌ مصرف زياد شكر بار زيادي به غده لوزالمعده براي توليد انسولين نيز وارد مي كند كه احتمال پيشروي به سوي ديابت را افزايش مي دهد و به افراد توصيه مي شود ميزان قند خون را ثابت نگه دارند و در مصرف شكر احتياط كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر