افزايش توليد سلول‌هاي مغز و مبارزه با آلزايمر با بهره‌گيري از چاي سبز


خواص شيميايي موجود در چاي سبز باعث افزايش توليد سلول‌هاي مغزي و بهبود حافظه مي‌شود.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ملكولي تغذيه و تحقيقات مواد غذايي محققان دانشگاه علوم پزشكي چونگ كينگ چين با انجام آزمايشات خود با استفاده از يك تركيب شيميايي ارگانيك به نام EGCG   موجود در چاي سبز بر روي مدلي از موش‌هاي آزمايشگاهي دريافتند كه اين آنتي‌اكسيدان شناخته شده در چاي سبز مي‌تواند با بيماري‌هاي مرتبط با سن دژنراتيو و تحليل برنده سلول‌هاي عصبي مبارزه كند.
براساس اين گزارش محققان افزودند: تجويز EGCG‌ در موش‌ها توانست ميزان يادگيري فضايي موش‌ها را در مقايسه با گروه شاهد افزايش دهد و به ازدياد توليد سلول‌هاي عصبي اجدادي كه مانند سلول‌هاي بنيادي توانايي تبديل شدن به انواع سلول‌ها را دارند كمك كند.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: EGCG‌ با باززايي سلول‌هاي عصبي از مغز بالغ منجر به بهبود عملكرد ادراكي در هيپوكاپ مغز كه اطلاعات را از حافظه كوتاه مدت به بلندمدت پردازش مي‌كند، مي‌شود و با افزايش توليد سلول‌هاي عصبي اجدادي به طور مستقيم، درك ما را از پتانسيل خود از تأثير بر روي مكانيسم‌هاي سلولي در مغز و مبارزه با بيماري‌هاي دژنراتيو مغزي مانند آلزايمر، ام است، پاركينسون و غيره بيشتر مي‌كند.
به گفته محققان پيش‌تر نيز فوايد اين نوشيدني محبوب براي جلوگيري از بيماري‌هاي قلبي – عروقي و انهدام سلول‌هاي سرطاني و مقابله با بيماري‌هاي مختلف ديگر به اثبات رسيده بود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر