خانم هاي باردار دچار اضافه وزن از رژيم هاي خودسرانه بپرهيزند


خانمهای باردار دچار اضافه وزن و چاق نباید از رژیمهای محدود كه در آن مصرف كربوهيدراتها مثل نان، برنج، ماكاروني حذف ميشود،‌ براي كاهش وزن استفاده كنند.
به گزارش خبرنگار وب دا،‌ كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: خانم هاي بارداري كه دچار اضافه وزن هستند نبايد خود سرانه از رژيمهاي غذايي كه در آنها تمام گروه  هاي غذايي اصلي يعني نان و غلات، شير و مواد لبني، سبزي و ميوه، گوشت، حبوبات و تخممرغ حذف شده است، استفاده کنند.
حسين فلاح افزود: تحرک کافی از طریق پیاده روی منظم روزانه (مثلا یک ساعت پیادهروی در روز) در صورت نداشتن ممنوعیت پزشکی بهترين راه براي پيشگيري از اضافه وزن است.

اين كارشناس تغذيه توصيه كرد: اين افراد بهتر است از سرخ کردن غذاها اجتناب كرده و حتی الامکان به شکل آبپز، بخارپز و کبابی آنها را مصرف كرده همچنين چربی اطراف گوشت و پوست مرغ را قبل از پخت، جدا و از مصرف آنها خودداری کنند.
وي محدود كردن مصرف فست فودها را كه حاوي چربي زيادي هستند مثل سوسيس، كالباس و پيتزا را يكي از بهترين راه ها براي جلوگيري از چاقي عنوان كرد و گفت: هــرگز همه چربــیها و روغنها حذف نمیشوند بلکه نکته مهم، نوع و مقدار روغن مصرفی است و بهتر است كه از روغنهاي مايع با كيفت مطلوب مثل روغن كلزا به مقدار كم در غذاها استفاده كنيد.
فلاح خاطرنشان كرد: به منظور كنترل وزن از شیر و محصولات لبنی کمچرب استفاده كرده و به جاي بكاربردن سسهای چرب در تهيه سالاد از چاشنيهايي مثل آبلیمو، سرکه، آبغوره، آب نارنج استفاده کنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر