به جای کم خوردن، صحیح خوردن را آموزش ببینید

 برای جلوگیری از چاقی؛
 
علت چاقي دريافت انرژي بيش از حد نياز است و اگر انرژي حاصل توسط فعاليت هاي ورزشي از دست برود، چاقي نيز از بين مي رود.
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بهتر است افراد به جاي كم خوردن، صحيح خوردن را آموزش ببينند و افراد نياز به سه وعده غذايي (صبحانه، ناهار و شام) و دو ميان وعده (بين صبحانه و ناهار و بين ناهار و شام) دارند. لازم نيست اين وعده ها حذف شود بلكه بايد در اين وعده ها از مواد غذايي مناسب استفاده شود تا همان طور كه مواد مغذي مورد نياز مثل پروتئين و ويتامين ها به بدن مي رسد، بدن بيش از حد انرژي دريافت نكند.
فروزان صالحي با بيان اين كه براي سلامتي بايد از همه گروه هاي غذايي به اندازه كافي مصرف كرد افزود: افراد حتماً بايد از گروه سبزيجات استفاده كنند و شير و لبنيات مثل كره ماست و پنير را در برنامه غذايي خود قرار دهند.
وي افزود: انجام فعاليت بدني و ورزش هايي مثل دويدن، دوچرخه سواري، شنا و همچنين خوردن غذاها به اندازه كافي، باعث مي شود كه افراد هميشه سالم و تندرست باشند.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه درباره عادت پرخوري گفت: به خوردن بيش از حد غذا در يك وعده غذايي و يا در طول يك روز، پرخوري گفته مي شود بعضي اوقات كودكان به دليل استرسي كه دارند بيشتر از نياز بدنشان غذا خورده و خودشان متوجه اين موضوع نمي شوند و اگر به صورت يك عادت در بيايد خطرناك است و در نهايت منجر به چاقي مي شود.
وي تاكيد كرد: مواد غذايي چرب، شور و شيرين به سلامتي ضرر مي زند و مصرف بعضي از مواد غذايي مانند انواع تنقلات تنها شكم را پر كرده و عملاً نيازهاي غذايي ما را برآورده نمي كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر