كمبود مواد مغذي و بروز علائم افسردگي

كمبود مواد مغذي و وقوع سندورم متابوليك با بروز انواع مختلف افسردگي در ارتباط است.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه اختلالات عاطفي، نتايج يك مطالعه روي 3000 فرد ميانسال و مسن فنلاندي نشان داد مصرف كم فولات و ويتامين B12  خطر ابتلا به افسردگي ماليخوليايي يا افسردگي اوهام را افزايش مي‌دهد.  
براساس اين گزارش محققان افزودند: در ميان افراد مورد مطالعه، كساني كه بيشترين مصرف مقادير فولات را داشتند تقريباً تا 50 درصد كمتر در مقايسه با افرادي كه مصرف كمتري داشتند در معرض افسردگي ماليخوليايي قرار گرفتند و در اين ميان گروه بالاترين مصرف كننده سطوح ويتامين B12  تا 3 برابر كمتر از بقيه در معرض خطر ابتلا به اين افسردگي قرار گرفتند.
نتايج حاصل از اين گزارش با بررسي‌هاي بيشتر از سوي ديگر افزود افسردگي غيرماليخوليايي نيز با افزايش خطر ابتلا به سندروم متابوليك مرتبط بوده است كه در اين مطالعه خطر ابتلا به سندروم متابوليك در ميان گروه مورد آزمايش داراي نشانه‌هاي افسردگي غيرماليخوليايي در مقايسه با افراد با علائم ماليخوليايي يا افراد فاقد علائم افسردگي نيز 2 برابر بوده است.
به گفته محققان نتايج اين يافته‌ها پيامدهاي مثبتي در مراقبت از بيماران مبتلا به علائم افسردگي دارد و مي‌تواند در انتخاب شيوه درمان و نوع رژيم غدايي آنها مؤثر باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر