پيشگيري از ابتلا به سرطان روده بزرگ با مصرف فيبر


فيبرهاي غذايي بخشي از گياهان هستند كه اغلب در خوراكي هاي طبيعي مانند حبوبات، غلات كامل، دانه ها، ميوه  ها و سبزي ها موجود است و مصرف آنها از سرطان روده بزرگ جلوگيري مي كند.
به گزارش خبرنگار وب دا، كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: فيبر در بدن هضم نمي شود ولي وجود آن در روده باعث بيشتر كردن حركات روده مي شود و در عين حال جذب موادي مانند قند و چربي را از روده كم مي كند همچنين موجب انبساط ديواره بزرگ مي شود.
سعيده معاني افزود: فيبر براي درمان و پيشگيري از ديابت، كلسترول بالاي خون و سرطان روده بزرگ مفيد است و توصيه مي شود افراد دريافت فيبر غذايي روزانه خود را افزايش دهند.

وي تصريح كرد: لازم است افراد تا حد امكان نان و غلات مصرفي خود را از نوع سبوس دار انتخاب كرده و در تهيه و تدارك غذا در صورت امكان از انواع غلات سبوس دار، برنج، ماكاروني، رشته، بلغور و حبوبات استفاده كنند.
اين كارشناس تغذيه خاطرنشان كرد: بهتر است افراد ‌تا حد امكان از ميوه هاي تازه به جاي آبميوه استفاده كنند و انواع سبزي ها و ميوه هاي تازه را در برنامه غذايي خود بگنجانند همچنين تا حد امكان مصرف سبزي هاي نشاسته اي مانند سيب زميني را محدود كرده و سيب زميني را به صورت بخار پز و يا تنوري استفاده كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر