مكمل چيني «جينكو» تاثيري در پيشگيري از آلزايمر ندارد


6-50.jpg
پزشكان در يك مطالعه جديد تاكيد كردند گياه دارويي جينكو بيلوبا كه مصرف آن در طب سنتي چين متداول است تاثيري در پيشگيري از آلزايمر ندارد.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، اين گياه به صورت مكمل‌هاي دارويي «او تي سي» (داروي غير نسخه‌اي) در بازار عرضه مي‌شود و به عنوان يك تقويت كننده ذهني و حافظه‌اي شناخته شده است. پزشكان فرانسه در يك مطالعه بزرگ روي مكمل گياهي جينكو دريافته‌اند افرادي كه دو نوبت در روز دوز مشخصي از اين مكمل را مصرف مي‌كنند هيچ مصونيتي در برابر بيماري آلزايمر پيدا نمي‌كنند.

به گزارش رويترز، كارشناسان علوم پزشكي فرانسه در اين مطالعه كه شرح آن در مجله «لانست نورولوژي» منتشر شده تاكيد كردند افرادي كه به اميد پيشگيري از آلزايمر از اين مكمل گياهي مصرف مي‌كنند در واقع پول خود را هدر مي‌دهند و به نتيجه‌اي كه انتظار دارند، نمي‌رسند.
جس اسميت يكي از سخنگويان انجمن آلزايمر انگليس در اين رابطه خاطرنشان ساخت‌: تا مدت‌ها اميدوار بوديم كه جينكو معجزه‌اي براي پيشگيري از آلزايمر و زوال عقل باشد اما متاسفانه مطالعات انجام شده در سالهاي اخير ثابت كرد كه گياه جينكو در پيشگيري از اين بيماري و يا حتي كاهش علائم آن هيچ تاثيري ندارد.
اين يافته حاصل آزمايشات متخصصان علوم پزشكي بيمارستان كاسلارديت فرانسه است كه طي يك دوره پنج ساله روي 2854 داوطلب 70 ساله و بزرگتر انجام گرفت. در آمريكا نيز گروهي ديگر از پزشكان در مورد اثرات جينكو روي آلزايمر به نتايج مشابه دست يافته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر