اطلاعات کوتاه تغذیه ای

Nutrition Tips

  • یکی از بهترین روش های اطمینان یافتن از سالم بودن رژیم غذایی این است که قبل از خارج شدن از فروشگاه لیست غذاهای مورد نظر یا چرخ خرید خودتان را چک کنید. آیا سبزی خوردن، صیفی ها، غلات و حبوبات با رنگ های مختلف در لیست شما وجود دارد؟ سعی کنید رنگ مواد غذایی شامل قرمز، زرد، نارنجی، بنفش ، سبز و قهوه ای باشد. وقتی که چرخ خرید شما شبیه رنگین کمان به نظر رسید، معلوم می شود که درست خرید کرده اید.  
  برای تهیه غذای سالم فقط در چند دقیقه؛ از سبزیهای خرد شده استفاده کنید ، با این کار در وقت و مصرف آب( با توجه به سال اصلاح الگوی مصرف) نیز صرفه جویی می کنید. انتخاب دیگر اینکه می توانید به سالاد های نیمه آماده کنسرو ماهی تن یا جوجه اضافه کنید، یا از سبزی های خرد شده برای آب پز کردن جهت وعده های اصلی  یا برای نگهداری در یخچال برای مصرف به عنوان  میان وعده سالم بهره بگیرید.
   
  • اطلاعات تغذیه ای موجود بر روی برچسب غذایی  که می خرید مطالعه کنید. به عنوان قانون کلی 5/0 گرم سدیم در 100 گرم غذا، پر سدیم (پر نمک) محسوب می شود. و    ۱/۰گرم سدیم در 100 گرم غذا کم نمک بشمار می آید. در حالیکه مراقب مصرف غذاهای سرشار از چربی اشباع هستید، مانند سوسیس و کالباس، جگر و ...؛ مصرف چربی های ترانس را قطع کنید( در روغن های گیاهی جامد یافت می شود). بسیاری از کارخانه های روغن سازی در حال حاضر در محصولات خود چربی های ترانس بسیار کمی دارند. غذاهای سرشار از چربی های غیر اشباع مثل ماهی چربی، آووکادو، روغن آفتابگردان ، کلزا و روغن زیتون را انتخاب کنید.

همیشه بیشتراز یک نوع سبزی( سبزی ها و صیفی ها ) در وعده غذایی اصلی خودتان میل کنید.مطالعات نشان می دهد که در هر وعده غذایی چنانچه از انواع مختلف سبزی بر سر سفره بیاوریم مقدار بیشتری سبزی می خوریم.

منبع: http://fakouchaki.blogfa.com/cat-24.aspx

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر