اطلاعات کوتاه تغذیه

خاک خوری Dining on clay خاک خوریgeophagy ، مبادرت ورزیدن به خوردن خاک رس clay ، در حقیقت می تواند وضعیت تغذیه را بهتر نماید. هنگامی که خاک رس توسط بعضی از گروه های جمعیتی غرب افریقا و سیاهپوستان امریکا خورده می شد،توسط دانشمندان از نظر شیمیایی آنالیز شد.این دانشمندان در خاک رس مقادیر بالایی از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی، و آهن یافتند.به هرحال آیا اینکه دستگاه گوارش ما می تواند مواد معدنی موجود در خاک رس را جذب کند یا خیر باید بررسی شود.

غذای سمی برای شام؟ در ژاپن ماهی بادکنکی یکی از  خوراک های لذیذ است. بخش خطرناک این موضوع جاذبه این غذا می باشد.خوردن ماهی بادکنکی می تواند تهدید کننده زندگی باشد.
ماهی بادکنکی دارای سمی است بنام تترودوتوکسین tetrodotoxin TTX  که انتقال سیگنال های عصبی را بلوکه می نماید و می تواند منجر به مرگ شود.
آشپزهایی که ماهی بادکنکی را برای طبخ آماده می سازند، می باید آموزش های تخصصی دیده و برای طبخ صحیح ماهی بادکنکی گواهی داشته باشد.
بنابر این کسانی که شام می خورند بدون هیچ ترس و واهمه ای این غذای لذیذ را نوش جان می کنند.




لوبیا لیما Lima bean از 6000 سال قبل از میلاد تاکنون لوبیا لیما در پرو زراعت می شود. این تصادفی نیست که اسم پایتخت پرو لیما نامیده شده است.

سبزیجات مورد علاقه امریکایی هاوقتی که امریکایی ها سبزیجات می خورند.قریب به اتفاق، سیب زمینی( مخصوصاً سیب زمینی سرخ کرده)، گوجه فرنگی( معمولاً سس گوجه فرنگی،یا کچاپ)، پیاز، و کاهو می خورند.

شیرینی و نمکنمک می تواند بیشتر از مزه نمک به مواد غذایی طعم دهد. محققین مرکز حواس شیمیایی مونل Monell chemical senses center اثبات کردند، که نمک طعم های تلخ را فرو می نشاند. وقتی که نمک با شکلات ترکیب شود ـ برای مثال در یک چوب شور که با شکلات پوشیده شده باشدـ طعم تلخ را بلوکه می نماید، و طعم شکلات را شیرین می کند. این عمل ممکن است این موضوع را توجیه کند که چرا در بسیاری از فرهنگ ها مردم  به میوه نمک اضافه می کنند.

سردرد بستنی چیست؟
بعد از قورت دادن سریع یک ماده سرد، مانند زمانی که یک قطعه بزرگ بستنی را گاز می زنید، ممکن است آنچه را که معمولاً به نام سردرد بستنی،یا یخ زدن مغز شناخته می شود، تجربه کنید. وقتی که مواد سرد به قسمت پشت کام دهانتان برخورد می کنند، خون درون عروق از جمله آنهایی که به مغز می روند، منقبض شده در نتیجه  منجر به یک درد تیز در بخش میانه فرونتال مغز می شود. در حدود یک سوم جمعیت این پدیده را تجربه می کنند.

منبع انجمن تغذیه امریکا
 http://fakouchaki.blogfa.com/cat-24.aspx

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر