ويتامين‌ها هميشه براي سلامت مفيد نيستند




مصرف برخي ويتامين‌ها مي‌تواند به ضرر سلامت شما تمام شود. در حالي که بسياري از مردم براي سالم بودن مولتي‌ويتامين‌ مصرف مي‌کنند، تحقيقات اخير پژوهشگران انگليسي نشان داده است مصرف خودسرانه مولتي‌ويتامين مي‌تواند براي سلامت مضر باشد.
طبق مقاله‌اي که در مجله daily mail منتشر شده است توضيحاتي که روي مولتي‌ويتامين‌ها درج شده ناکافي و حتي گاهي نادرست است. از ميان ويتامين‌ها شايد گلوکوزامين و امگا3 بيشترين مصرف و البته خطر را داشته باشند. مصرف بيش از اندازه ويتامين B6 و A هم براي سلامت مضر است.
به همين دليل توصيه مي‌شود قبل از خريد و مصرف اين نوع مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنيد. پيش از اين نيزدر مرکز تحقيقات سرطان در” Fred Hutchinson” تحقيقاتي مبني بر مصرف مکمل ها در بيماران سرطاني انجام شد تا ببينند مصرف آنها چه مقدار مؤثر بوده است؟
با انجام اين بررسي ها متوجه شدند که ? نفر از هر ? بيمار سرطاني، انواعي از مکمل هاي ويتاميني يا املاح را مصرف مي کردند.
بيشترين ميزان مصرف اين مکمل ها در بيماران مبتلا به سرطان سينه بود.
در اين بررسي ها مشخص شد که ?? درصد بيماران سرطاني که از مکمل استفاده مي کردند، اين موضوع را با پزشک معالج خود در ميان نمي گذاشتند. در حالي که دانستن اين موضوع براي خيلي از پزشکان اهميت دارد.
دکتر “کورنليا آلريچ”، يکي از محققان، مي گويد: ” برخي از ويتامين ها مانند اسيد فوليک ، ممکن است باعث زياد شدن سلول هاي سرطاني شوند، همان طور که گياه چاي کوهي يا گل راعي مي تواند با درمان دارويي سرطان مداخله کند.”
اين بررسي نشان مي دهد که دانشمندان بايد بيشتر درباره نقش مکمل هاي تغذيه اي در درمان سرطان ها، زنده ماندن بيماران سرطاني و کيفيت زندگي اين بيماران مطالعه و تحقيق کنند.
در ضمن، موضوع مهم ديگر اين است که مصرف هر نوع دارو و مکمل بايد تحت نظر پزشک باشد.
منبع:http://salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=44105&type=1

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر